Nu börjas det.

Fram tills nu, har vi haft det hyfsat lugnt vad gäller läxor och sådär. Men nu börjar allvaret. Från och med nästa vecka kommer vi ha minst ett prov per vecka tills vi slutar, i princip. Det är hemskt. Nu blir det alltså matteprov på tisdag och historiaprov på fredag. Matten känns okej, det enda som är jobbigt är procent. Jag förstår mig inte riktigt på det kapitlet, vad är det för fel på mig?
Historian däremot är inget vidare. Det är långt ifrån ett ämne som jag är intresserad av, vilket gör det hela ännu jobbigare. Det känns som att jag inte vet någonting av det som kommer på provet, nämligen medeltiden. Jag kommer få det ruskigt jobbigt i veckan, måste plugga så in i norden...

Till råga på allt så kommer vi ha egen uppvärmning på idrottslektionerna. Varje lektion är det någon i klassen (som Linda bestämt) som ska sätta ihop en uppvärmning på 8-10 minuter, och visst... det hade inte varit så jobbigt, om det inte hade varit för musiken. Förutom att fundera ut övningar måste vi dessutom välja fyra olika låtar, med ett visst bpm (beats per minute). Första låten ska man kunna gå till, nummer två ska man kunna hoppa till, på nummer tre blir det löpning och på sista ska man tänja lite. Och allt måste vara i takt till musiken. Jippi, det kommer bli skitjobbigt. Än har jag inte kommit till det värsta...
Då ingen anmälde sig frivilligt till att vara först, sa Linda att hon skulle välja ut själv. Nästa idrottslektion kom hon därför fram till mig och sa: "Sofia, det är du som har den första uppvärmningslektionen.". Merde, att jag ska ha sån otur. Det blir ju så jobbigt nu i början av terminen, när man har de allra första proven och allt. Man har ju inte lärt sig hur mycket man måste plugga till proven än, hur mycket man måste veta. Så första gången pluggar jag alltid onödigt mycket, och då blir det så jobbigt när uppvärmningen ska in också... jag orkar inte ju...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0