"Lära-känna-dag"

Idag har hela nv1c, tillsammans med sp1e, varit på kära gamla Kärsön, dit man alltid drar för att orientera. Hela dagen gick ut på att man skulle lära känna varandra ännu bättre genom olika samarbetsövningar. Till att börja med delades vår klass in i två grupper, likaså den andra klassen... och sen gick man omkring på olika stationer. Första min grupp var på hette Pyramiden. En massa plattor låg på marken i form av en pyramid. Alla i gruppen skulle ställa sig på en platta med båda fötterna, eller med en fot på en, och den andra på en annan. När man väl satt ner foten fick man inte flytta den, så det gällde att planera en del så att man hade de starkaste människorna i mitten, typ. Som alla andra gånger så blev det jag som fick vara den ensamma plattan längst upp, för att jag är minst. Så jag blev buren från människa till människa tills jag var framme vid min platta... och sen var vi typ klara.. WUW!

Sen va det en station där man skulle runda en kon och sen tillbaka. MAn hade såna där plattor igen som man skulle lägga ut, men man skulle ha fotkontakt med dem hela tin. Å så var man tvungen att skicka fram plattor och greja då de man hade inte räckte hela vägen fram å tillbaka.. lite klurigt. Men så duktiga som vi är klarade vi det hur elegant som helst!

Sen kom det nån grej med en lian som man först var tvungen att få tag på och sen skulle alla svinga sig över till andra sidan. Där låg sedan två tjocka plankor som man skulle lägga upp på ett sätt så de blev stadiga nog så man kunde ta sig till en "ö" mittemot. Fast den va inte lika kul... Men i alla fall. På sista stationen blev det fler tjockisplankor som man skulle flytta runt på stubbar och greja för å komma över till andra sidan. Lite väl mysigt blev det när man stod 16 pers ihoppressade på två plankor och samtidigt som man skulle skicka vidare en planka och tralalaa.. samarbete vad det som gällde i alla fall.
Sen blev det sketaäcklig lunch, tror det skulle föreställa köttfärslimpa. Efteråt blev det valfri aktivitet, jag valde beach volleyboll. Jag var tvungen att ta av mig skor och strumpor för att undvika att få en massa sand i skorna. Men självklart började det regna (igen) när vi spelade, så jag blev megasandig i alla fall. Det sluta med att jag fick traska hem med en hel sandlåda i skorna. Mitt nagellack skavdes av... :(

Väl hemma var jag übertrött, så jag la mig å läste lite i 'Ett ufo gör entré' tills farmor&farfar kom hit för att äta middag och fika å lite så. Är fortfarande trött, borde lägga mig och sova nästan... fast då missar jag ju alla tv-program .. dilemma! Jag slutar iaf å skriva ... PUSSHEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0