Musiklektion

På musiklektionerna har vi bildat band! Och så ska man göra en cover på någon låt. Jag tyckte det lät skitkul, fast problemet är att jag varken kan spela gitarr eller piano så bra... så för min del blev det sång! Jag måste ju vara ärlig och säga att jag inte har världens bästa sångröst direkt (haha), men den får duga helt enkelt. Hittills är det ingen som klagat. I vår grupp är det jag(sång), Malin(gitarr), Sara(sång), Johanna(sång), Erik(trummor), Markus(piano) och Johan(gitarr). Låten vi valt är When you say nothing at all med Ronan Keating, vilket är ännu ett litet problem. Jag har en ganska mörk röst, vilket betyder att refrängen är på tok för ljus för mig och om jag sänker en oktav så blir den jääättemörk. Men, då bad jag Mats om en understämma till refrängen, som jag får stå och sjunga själv. Fungerar utmärkt! Måste öva litegrann dock, andra raden lät lite konstig tyckte jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0