Sofia dissar Nya Idol-Juryn!

Om jag ska vara ärlig såg jag inte fram emot en ny idol-jury. Jag tyckte den gamla var bra, speciellt när Clabbe blev utröstad. Breitholtz var bäst :D! Men jag tänkte ändå att jag skulle vara lite schysst och ge dem en chans. Redan under första programmet blev jag sur på dem. De skickade bara vidare människor som hade power. Nils Fredriksson eller vad han heter, hur jävla bra sjöng han liksom? "Nejmen du är så jävla skön, du bara måste gå vidare!" och så fick han en guldbiljett. Nej, inte riktigt vad jag tycker. Dessutom så är jag besviken på själva programmet! Varje gång så får man bara se alla som inte gick vidare, max tre stycken per program går vidare till Stockholm. Resten är bara pajasar som tv-folket visar bara för att de tror att det är det som säljer. Och visst, det är ju kul att se sånt, men inte när det går till överdrift. Det räcker med typ fem knäppgökar på en timme. That's enough. Man vill ju se de små guldkornen som ploppar upp ibland, visst?
Och just det. En sak måste jag ju bara ta upp. Under idoltimmen ikväll så kom kocken Alexander, eller vad han nu heter, in. Han har sökt förut och gick vidare till slutaudition och så. Jag tyckte att han sjöng jättebra, och det tyckte juryn med, men när Andreas skulle säga vad han tyckte så sa han: "Jag tycker att du sjunger jättebra, men du måste gå ner några kilo." FY FAN VAD TASKIGT. Så säger man inte till en människa i tv. Vad fasen spelar det för roll om man är tjock som artist? Ingen alls enligt mig. Visst är det roligare att titta på en riktig hunk, men vafan, om snubben sjunger bra så ska väl det inte ha någon betydelse?

Nej, jag dissar Idol-Juryn, speciellt Andreas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0