Det är lugnt...

... I'm still alive, faktiskt. Jag har hängt på landet den senaste veckan, vilket betyder nada tillgång till Internet (kor är inte så förtjusta i alla nymodigheter, de föredrar att mjölkas för hand). Jag kan vara snäll idag och ge er en liten sammanfattning av min vistelse i skogen.

- Rena helvetet när vi kommer dit.
Mormor och morfar brukar alltid ha förberett allting när vi kommer dit, ni vet... vatten, el, värme... men nu så var vi först på plats. Och det var hemskt. Iskallt inomhus (kanske 12 grader), inget vatten, ingen el, ingenting. M&P ska sätta på vattnet, vilket leder till familjen Nybergs egna Niagarafall i köket. Inte roligt. Torka, torka, torka. Tejpa, tejpa, tejpa. Funkar efter sisådär tre år. Inget varmvatten dock, det kommer inte förrän ytterligare några timmar (jag har alltid trott att ytterligare stavas med två g, tills jag fick höra att så inte var fallet för någon månad sedan). Värmen kommer igång så småningom.

- Fågelloppor.
Små odågor som kryper in i kläderna när man är utomhus. Man får bett som ser ut som gigantiska myggbett, men de krymper ganska snabbt. De kliar som satan. De små krabaterna gömmer sig i byxlinningen, strumpkanten och under lakanet, och så kryper de fram när man minst anar det.

- Sol.
Fint, fint, FINT väder var det i princip varje dag. Jag solade när jag hade lust och lyckades få lite färg. Jag ser därför inte ut som en albino längre. Nu är det mer islänning. Trevligt! Det blir bättre och bättre. (jag var inte ironisk) .... (faktiskt!).

- PÅSKÄGG!
Vår familj håller på traditionerna! Påskäggsjakt blev det minsann. Vi fick en kompass, en lapp där det stod "130 grader, 320 steg, träd" på. Möhö? Jag har aldrig varit ett fan av kompasser, så jag fattade inte ett bajs. Menmen, vi fick en snabbkurs och snart gick det som på räls. Vi kom till nästa lapp, nästa, nästa, nästa och tillslut PÅSKÄGG! Très mucho godis, jag har fortfarande halva kvar. Mums.

- McDonalds.
Som sagt - traditioner. Alltid när vi åker till och från landet stannar vi på McDonalds och äter, McDrive förstås (som det så fantasifullt heter). När vi ska få vår mat säger vati "Kan jag få lite skedar också? Ni vet, som man kan skrapa bort lite saker med...?"
Det tyckte jag var hysteriskt roligt. Jag förväntar mig inte att någon ska förstå min hopplösa humor, och jag skiter fullständigt i det. (Haha, jag råkade skriva "fet" först!)

Nu är det sova, sova som gäller. Måste vara pigg och kry inför morgondagen (gå och dö). GODNATT, PÖMSI!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin blogg !

Kolla gärna in min !

www.mydaays.blogg.se

2009-04-16 @ 14:51:03
Postat av: Björkman

Ja, klart alla har sina dåliga sidor, men jag är van vid velighet. Marcus som just varit här och hälsat på är veligheternas mästare så jag har fått ett bra tålamod under åren jag känt honom :P Men bättre att vela än att gära massa snabba, ogenomtänkta beslut kanske? Min dåliga sida skulle la vara att jag är rätt envis och vill typ alltid ha rätt, tills jag är 100% överbevisad..

Ja, att småbarnet stannar hos dig hoppas jag verkligen! Det värsta som finns skulle vara att vakna upp en dag och bara vilja göra vuxna saker..brr...

Haha, matchen var skitbra! Stämningen går inte att beskriva. Men jag är inte heller en expert på lagsport..vill för mycket ta saker i min egen takt och så är det det där med envisheten kanske. Men fotboll är nog ett undantag ;)

Jag kan för övrigt glädja dig med att jag kunde duscha varje dag du satt fast i smutsen! retas

2009-04-19 @ 10:56:54
URL: http://borgar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0