Gurkor

Jag är fascinerad av gurkor. Hur ända in i rumpan kan de hålla ihop? Om jag vore uppbyggd av 96% vatten skulle jag inte vara särskilt uppbyggd. Mer... nerbyggd. En pöl. Plask!

De är ändå väldigt hårda av sig. Det är bara i mitten som det är sådär... mjukt och blött. Eller vått, om man så vill. Jag förstår mig helt enkelt inte på dom. De är dumma. Ungefär som elefanter som inte kan hoppa. Som Libyens flagga som är helgrön, fåglar, vakuum, eller hur man kan tycka att vår snyggran Jörgen är en fulgran (Ja, jag har döpt den till Jörgen. Tjugondedag Knut blir det begravning). Skitdumt.


Så, alltså. Det där att gurkor bara består av en himla massa vatten är fel. Det är bara ljug. Pilutta er!
<-- konstiga saker


(att Libyens flagga är helgrön skrev jag bara för att visa att jag är lite allmänbildad, om än väldigt väldigt lite)

Kommentarer
Postat av: Doris

MIN NAMNSDAG! ALL ÄRA TILL MIG!!!!

2009-12-27 @ 23:56:16
Postat av: Anonym

Jag har det!! Gurkor innehåller magnesium (Gurkor innehåller även en del A-vitamin, kalium, mangan, folat, fibrer, kisel och MAGNESIUM; så står det på nån sida), dom är därmed magnetiska och håller därför ihop, eller?

Nä, wikipedia säger såhär: En vanlig gurka består till cirka 96 % av vatten. Det övriga är mest cellulosa (kostfiber).

Som dessa naturvetare vi är så vet vi ju att cellulosa är det som gör att växter å grejs inte faller ihop, SMART!! :D:D

2009-12-28 @ 22:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0