Lista på onödiga husdjur

Jag tycker att det finns så många husdjur som är totalt, väldigt, otroligt onödiga att ha.

1. Fiskar - De simmar bara runt, runt, runt. Parar sig lite... vilket kanske är det mest intressanta som händer i ett akvarium. Fiskmaten luktar illa. Man kan inte mysa med fiskar. Då dör dom p.g.a. torrhet. Om man inte själv hoppar i akvariet, vill säga. (Detta är alltså anledningar till varför jag har ett akvarium på Internet. De behöver inget kel, fiskmaten är inte på riktigt, och varje gång de parar sig så blir det fina små hjärtan.)
2. Ödlor - Långsamma, fula, konstiga. Tråkiga, torra, skrynkliga. Mer behövs inte sägas.
3. Ormar - Här tycker jag att jag inte behöver kommentera över huvud taget, egentligen. Ormar LIKSOM. Woot the fuuk? Äckligt.
4. Sköldpadda - Långsamma, fula, konstiga. Tråkiga, våta, hårda. Möhö. Det enda intressanta med dom är att de slår varandra när de parar sig. Och att det är fyndigt att döpa dom till Kjell.
5. Spindel - Blä.
6. Fågel - Låter, luktar konstigt, fjädrar ner. Dryga typer som alltid begär ett kex. De kan flyga. Skita ner en. Ungefär som duvor. Allmänt läskiga, helt enkelt.
7. Grodor - Värsta djuret som någonsin skapats på jorden. Det äckligaste jag vet. Hatar dom (juste, HATAR!), hoppas dom dör, men vågar inte trampa på dom själv. Tänk er en groda mellan tårna. Inte mysigt.
7. Hoppande böna - En liten sak som ligger i en burk. Låter roligt när de hoppar. Man ska tydligen ge dom vetegroddar, har jag hört. Så, ni förstår nog onödigheten med det hela.


Nejmen OJ, blev det två sjuor nu? Irriterande va? Vavavavava?

Och nu gott folk, har Sofia kommit på en ny veckans fråga. Se nästa inlägg! :D

Kommentarer
Postat av: doris

fyndigt att döpa dom till kjell?

2009-12-14 @ 21:59:18
Postat av: schmidigare än du! ..inte

jag svär att nånstans sitter grodan boll å gråter nu.

2009-12-14 @ 23:32:06
Postat av: Sofia

Äh. Grodan Boll är ingen groda... han är tecknad

2009-12-14 @ 23:43:55
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0