Två eller ett, två eller ett, två eller ett, två eller ett o.s.v.

Jag har tänkt på en sak. GÅR det verkligen snabbare om man tar två steg i taget när man går i trappor?

Jag kom och tänka på det när jag gick till bussen imorse (i förmiddags). Jag fick lite bråttom, så jag bestämde mig för att ta två steg i taget för att komma snabbare upp för trappan. Men... skulle det inte gått ungefär lika snabbt att ta två skitsnabba, korta steg, istället för att ta detta groteskt stora steg som tar groteskt mycket längre tid?

Jag undrar, jag... 
 
Jag får väl börja ta tid, helt enkelt.

Dessutom så blir man mer andfådd om man tar två steg i taget.
Fast det kanske bara är jag. Jag och min kassa kondis.

Att det (kanske) tar längre tid att ta två steg i taget kan också bero på min korta ben. Det försvårar ju hela grejen. Måste ta ett dubbelt så stort kliv som andra, vilket tar längre tid.

Jag undrar, jag... fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0