En titt genom fönstret, får en att tänka lite ibland...

Vad ser jag när jag tittar ut genom fönstret?
Mina gamla grannar knyter fast ett jättepaket på sitt biltak. Det ser nästan ut som två gamla sängar, för minimänniskor. Kanske de skänker dem till dvärgsällskapet. Who knows... snälla är de i vilket fall. Där ser jag Mälaren också, halvt täckt av is, resten av vattnet flyter på som vanligt. Vädret är väl inte det bästa. Moln över hela himlen, lite svagt rosa längst bort vid trädhorisonten. Taken är täckta med snö, vilket de inte har varit på länge... tack vare vårt skitväder. Det är nu i januari som den riktiga snön kommer nuförtiden, tydligen. Annat var det när man var liten... då kom snön redan i december, om inte tidigare, och stannade kvar fram tills den smälte bort i februari, eller liknande. Det var tider det. "På den tiden jag var ung, då kom snön när den skulle..."    "När jag var liten, då var Pluto en planet...". Saker och ting förändras med åren. Det har man ju förstått...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0