Historien om Mållgan

Jadu Mållgan. Ett helt inlägg tillägnat dig... hur känns det?

I alla fall. Mållgan hörde av sig för första gången för rätt så längesen:
"Byt, tycker jag" om mitt inlägg "Jag vill ha DIN åsikt (känn dig speciell)".

Jag tänkte dock inte mer på det...


Sedan kom fler och fler kommentarer...
"Jag tror att de menar: "Elefanter är det enda djuret MED BEN SOM ''INNEHÅLLER KÖTT, MUSKLER OCH LEDER'' på jorden som inte kan hoppa." Det utesluter då livsformer såsom mask, manet och myra:) (ALITTERATION, WOOHOO)"

"Haha, du tog min ledtråd. Jag är förresten Alfons osynliga låtsasvän."

"Tänk utanför lådan, beskriv bilden istället!"

"Mållgan glömde bort kanelbullens dag, Mållgan är ledsen."

"SVENSKA SUGER"

o.s.v.

Redan på första kommentaren förstod jag att det var någon i klassen (vi hade precis pratat om alitterationer).
Eftersom hela grejen var lagom flummig började jag misstänka Erik, en lagom flummig person.... Men han nekade, såklart. Jag och Fisken (a.k.a. Emma) funderade vidare... började ropa "MÅLLGAN!" rätt ut för att se om någon reagerade. Gick fram till folk och sa "...Mållgan?". Detta gav nada resultat. Vi började bli jävligt irriterade på denna Mållgan.

Tillslut kommer vi på idén om IP-adressen. Jag ser varenda IP-adress till varje kommentar som skrivs på min blogg. Alla Mållgans kommentarer hade samma IP-adress... varpå vi började leta igenom kommentarer från andra personer för att se om den stämde överens med någon. Självklart inte. Det var även nu som vi kunde utesluta Erik, då en viss Dr Snuggles som älskar Varuhuset kommenterat (kan inte vara någon annan än Erik), och den IP-adressen var inte Mållgans.

Vårt kommentarssökande gjorde att vi kunde utesluta flera stycken, men ändååå... omöjligt att veta vem det var. Men sedan började vi tänka om litegrann. Läsa kommentarerna igen... och lyckades koppla dem till en person. I några dagar väntade vi med att konfrontera honom, tills vi tillslut inte kunde vänta längre och gjorde upp en liten plan.

"SNÄLLASNÄLLASNÄLLA, kan inte du kommentera det här inlägget på min blogg :D:D:D?"

Visst känns det bekant, Mållgan?

Och han GICK PÅ DET. Otroligt roligt. Var helt säker på att han skulle förstå att det var något fuffens på gång. Men jag skyllde på att "Jag tävlar med en bloggkompis om vem som kan få flest kommentarer... öhm...". Och ändå kommenterade han.

IP-adressen stämde överens med Mållgans. Mållgan var avslöjad. Därmed mitt inlägg "Hej Mållgan,".
Senare fick jag en kommentar som visade på att Mållgan förstått att han nu var genomskådad. Haha på dig, du. Ingen vinner över Sofia och Fisken.


Så vem är då Mållgan?
..... Linus.

Kommentarer
Postat av: linus

shit, jag hade ingen aning om att jag hade orsakat så mycket headscratch:O

2009-10-12 @ 19:18:47
Postat av: linus

förresten, jag kom på varför några inlägg hade konstig ip nu, jag skrev ''SVENSKA SUGER'' på en svensklektion i skolan, jag kommer ihåg detta för att min svensklärare dök upp bakom min rygg precis när jag hade skrivit det, taskig timing

2009-10-12 @ 19:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0