Sofia och hennes leverfläck

Vet ni vad jag märkte nyss?
Jag tittade på bilderna från mina plutte-tider och såg... att jag inte hade någon leverfläck på högra kinden när jag var 3 år. Och jag måste säga att jag alltid har undrat om jag haft den hela mitt snart-sjuttonåriga-liv, men NEJ. Det är först på mitt fyra-års-foto som den börjar dyka upp. En liiiten, liten brun prick.

Vilket för mig vidare till en annan sak...
När slutar leverfläckar att växa?
Har man nååågon leverfläck över huvud taget när man föds?
Kan man ha ljusa leverfläckar istället för mörka?
Fortsätter det att dyka upp leverfläckar tills man dör?
Och isåfall, är det möjligt att bli helt täckt av leverfläckar? (haha, det skulle jag vilja se)


Någon som har svar på mina frågor?
- KOMMENTERA.

Någon som inte har svar på mina frågor?
- KOMMENTERA.


Sofias leverfläck om 20 år?



..... Sofias ansikte om 90 år?



Kommentarer
Postat av: fisk

-leverfläckar bör inte växa och ändra form, gör dom det ska man kolla upp dom hos herr doktorn

-ja man kan ha leverfläckar när man föds

-vet ej, men man kan iaf ha "pigmentförändringar" (som inte kallas leverfläckar)som är ljusare än ens vanliga hudfärg

-det kan dyka upp nya leverfläckar hela tiden

-nej, inte på så sätt att man ser ut som en enda stor leverfläck, men man kan ha väldigt många:P typ som fräknar fast över hela kroppen

2009-10-08 @ 18:51:30
Postat av: Sofia

Har du sett en nyfödd med en leverfläck med egna ögon? (alltså inte en leverfläck med egna ögon, utan ifall du har sett det med egna ögon...) (ifall du misstolkade).

Men om det kan dyka upp nya leverfläckar hela tiden... så måste ju leverfläckarna vara rätt så smarta som inte ploppar upp på samma ställe. Hmm... det här får bli ett eget inlägg.



Men tack för resten av svaren :D!

2009-10-08 @ 23:23:42
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0