Företagsekonomi är fräsigt

Japp. Här sitter jag som ett fån och studerar företagsekonomi. Skittråkigt är det, faktiskt. Anledningen till att jag ens valde det som individuellt val var för att det verkade smart. Hrmpf. Mindre smart nu kanske... för det är übertråkigt... och jag är inte speciellt bra på det. Blä. Men som allting annat så kommer det väl bli bra i framtiden sen. Alltså smart, trots allt.

Vi har prov imorn, så jag sitter och gör en massa löjliga frågor i boken. En fråga handlar om Helena och Louise som vill starta ett eget företag. En liten klädboutique för fest- och partykläder, ska det bli. Då står det såhär:
"De vet att många tjejer vill ha något nytt och fräsigt på sig när de går ut på fest."

Ehm... fräsigt?
Ursäkta mig, men säger man verkligen fräsigt?
Eller, okej... jag säger fräsigt, men vafan. Man säger inte fräsigt i ett så seriöst sammanhang. Och jag skulle nog inte nämna ordet 'fräsig' och 'fest' i samma mening. Det går liksom inte riktigt ihop. Om festen inte är en 50-årsfest med en massa fräsiga tanter och gubbar i rutiga kläder, förstås.


Det var allt.


Fräsigt, fräsigt, fräsigt....

Kommentarer
Postat av: Fisk

FRÄSIGT ÄR ETT BRA ORD, å det kan användas när som helst, seriöst eller oseriöst;) (punkt)

2009-09-25 @ 15:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0