GRATTIS VATI!

Min käre vati fyller 42 år idag. WUWHO! Självklart skrev jag ett (väldigt vackert) rim:
(och.. hrm.. vi har lite kiss-och-bajs-humor i vår familj, faktiskt..)


Ser ni inte vad det står?
Vår pappa, han är minsann tuff
Hans mage är perfekt för en "uff"
Han är inte som andra pappor, förstås
(och här kommer vi inte på nåt bättre rim än "sås")
Han är bäst, han är fräsig, han är perfekt
Raka motsatsen till engelsk konfekt
För vad skulle vi annars säga om vår käre far?
Förutom att han är fullkomligt underbar?
Jo, att han är vår VATI, vår kisskorv, vår bajspöl
Och med det sagt säger vi puss, kram, grattis och BRÖL!

Kommentarer
Postat av: Björkman

Haha, kiss-o-bajshumor indeed! Och du med ditt BRÖL :P



Tack för grattiset! 23 unga år.. eller hur du ser på den åldern vet jag inte, men jag är lite kluven :P



Jag har väl i snitt två läsare nuförtiden.. fast vissa dar får folk ryck och jag når upp i ofantliga 4 läsare! Hmm.. min marknadsförning är på dödsmarsch..



Ja, jag tyckte det var så glasklart första gången att det kändes skumt att försöka göra det extra slipat och glasklart andra. Fast du kanske har vitkigare saker i huvudet än ensam manlig medaljjakt ;P



Asså, fräsig? Trots min aningen alkoholpåverkade uppsyn och antalet utmaningar utförda i fejjan :P Jadu, vad säger man? Doppa ansiktet i mjöl, bläckskrift, håret i vatten = backslick.. jag älskar spel med dares helt enkelt :D



Och tack igen! Dikten blev kanske inte så upplyftande, men.. man är ju inte alltid på topp liksom. Inte ens du antar jag, fastän min generella bild av dig är ett litet glatt energiknippe typ. När jag skrev den var jag ändå rätt nere. Men nu är det tvärtom istället :) Tänk hur det ändras en dag till en annan. Fast jag kanske är ensam om denna ombytlighet :P



Krams

2009-09-04 @ 01:03:55
URL: http://borgar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0