Hur KUNDE jag glömma något så viktigt!?

Jag kokade ju ris för första gången i mitt liv i förra veckan! ATT jag glömde att berätta det! En världsnyhet. Jag har aldrig vågat mig på det förut (eller så kan det vara så att jag inte vetat hur man gör... när koka ris egentligen är bland det lättaste man kan göra...), men den här gången blev jag helt enkelt tvungen.

Jag kom hem tidigt från skolan och bestämde mig för att äta lite lunch. Jag var extremt sugen på chicken nuggets m. ris. Självklart har vi en såndär riskokare (för vi är inne-människor... alla inne-människor har en riskokare), men det tar überlång tid att ha med den att göra... så jag bestämde mig för att utmana ödet och koka det för hand (eller för kastrull om ni så vill). Det gick faktiskt bra! Några riskorn blev lite hårda (men kom igen, FÖRSTA GÅNGEN JUUHHE!), och.. ehh.. plattan var inte jättefin sen. Det luktade lite äckligt också...


Men det var i alla fall inte jag som gjorde rent plattan efteråt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0