Sofia funderar

Jag funderar på... hur världen skulle ha varit utan mig? Skulle någonting vara annorlunda? Finns det någonting som jag har gjort, som lämnat ett avtryck någonstans i världen? Någonting som lett till något stort... eller bara något litet? Har jag gjort någon skillnad... ?

Fjärilseffekten. Någonting litet blir till nåt jävligt stort som förändrar hela alltet. Skulle det bli så? En liten Sofia borta, och någon människa långt bort dör. Eller någon förändras fullkomligt.

Det är intressant, tycker jag. Att tänka på det viset. För det är då man börjar fundera på att alla småsaker man gör varje dag, faktiskt kan betyda någonting värdefullt. Ett leende mot en främling, en kommentar, en spark på en sten. Har en av mina handlingar tillslut räddat någons liv?

Alla människor i världen spelar roll. Alla har gjort någonting som påverkat andra och fortsatt så. Avtryck lämnas varje sekund, varje minut, varje dag.

Men fortfarande, undrar jag... vilka är mina avtryck?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0