Calle Shulman krönikörierar (nytt ord.. finns i SAOL)

Igår läste jag Calle Shulmans krönika i SOLO. Jag blev lite... paff. Han tycker att vi tjejer klär oss fult.

BIG NONO:
Ballerinas - För mycket "dagis"
Uggs - "Ser ut som Skogaholmslimpor på fötterna"
Tights - "Det är för avslöjande. Ni skulle lika gärna kunna gå omkring i trosor."
Oversize - "Sjukhus, typ"
Louis Vuitton - "Mormor"
Kilklackar - "Vet inte varför, men vi killar tycker att det är rätt så fult"
Tunikor - "Mammigt. Man väntar bara på att tutten ska fällas fram och mjölkas."
Skinndetaljer & paljetter - "Fult & Obekvämt"

OOH YESSS:
Blå mascara - "Sjukt läckert. Typ Magica de Hex... hon var min första sexuella fantasi."
Vråltight t-shirt utan behå - "Om ni går omkring i tights kan ni väl ha motsvarande överdel?"
Halterneck - "Supersexigt"
Illrött läppstift - "Blablabla"


Vart ända in i rumpan tog hans smak vägen? HAN KAN VA FUL!


Jag kan hålla med om att uggs, kilklackar och Louis Vuitton är fult. Finns undantag (kanske inte för Louis Vuitton...), men ja... det är inte skitsnyggt, enligt mig. Däremot... tights? För avslöjande? (och du ska vara kille, hehehe). Ballerinas.. dagis? Oversize och tunikor? Du är knäpp. Skitmysigt, enkelt, billigt och bra. Och jo, paljetter är obekvämt.

Och dina OH YESS är ju rent åt helvete. Vad tänker du med människa? Blå mascara får mig att tänka på min svensklärare i högstadiet. Hon var alltid blå runt ögonen... ser så sjukt konstigt ut. Och att din första sexuella fantasi hade med Magica de Hex att göra vet jag inte ens om jag vill kommentera. Hon är ju jätteelak! Illrött läppstift kan väl vara snyggt.. ibland.. på vissa.. men vad jag har hört av andra pojkar (män) så tycker de att det är skitfult. Halterneck är obekvämt och INTE supersexigt. Vråltight t-shirt utan behå... gå och häng dig.


Är det verkligen så här illa? Klär vi oss fult? Eller är bara denne Schulman (som för övrigt ser lika rolig ut som sin bror) som är helt bakom flötet?


Bröder. Modeintelligens till vänster. Kanske.


Kan förresten inte bestämma mig för om det här inlägget hör hemma i "Mina egna små tankar & funderingar" eller "Sett, hört, uppmärksammat". Blundar och väljer så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0