En långsam posttomte i rosa mössa

Igår hände tre saker värt att berätta

Nummer ett:
På vägen hem från bussen såg jag något som var så sjukt jäkla skitcoolt. Jag såg Postbilen. Och det är inte bara postbilen, utan Postbilen med stort P. Den där extra stora som åker omkring och hämtar upp posten från alla gula och blåa brevlådor. Helt otroligt. Det var en upplevelse. En bild, tagen i farten. Bra gjort (Y) (sagt på finlandssvenska) (... Ondskan.. alltså)
Nummer två:
På samma tur hem från bussen stötte jag på en liten pöjk. Han gick så otroligt långsamt. Jag kunde inte gå förbi honom, för då skulle mina skor vara totalfyllda av snö (stigen vi gick på var helt och hållet omringad av snö, alltså). Så jag gick där... två meter bakom... och kände mig som en jag-vet-inte-vad. Något elakt.. en stalker, eller våldtäktskvinna. Hemskt, kändes det. Usch och fy.

Nummer tre:
... Har jag faktiskt glömt.
Eller nej! Läste i mina sms-anteckningar (brukar alltid skriva i ett utkast-sms så fort jag ser något roligt). Jag såg en gammal gubbe i en väääldigt fin overall! Den var knallturkos, med kycklinggul krage, och en rosa mössa med tofs till det. Härlig snubbe (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0