Gårdagen var ett smärre äventyr

Igår stod jag och köade till Idol 2010. Inte för att sjunga själv, såklart, utan för att heja på Daniel :D Jag snurrade dit vid 10 och hoppade in i kön. Det var vid Kulturhuset och kön var sjukt lång. När klockan var sisådär 10 stod vi alltså vid det första A:et i "STADSTEATERN". Klockan 16... SEXTON.. kom vi in i Kulturhuset. Det hade spöregnat, man hade stått som en liten packad sill bland paraplyn, väskor, gitarrer och allt vad det var. Och gick 30 meter på 6 timmar. Det måste ha varit långsammare än en snigels segaste slemgång. Jag blev på überpissigt humör. Så ja, jag ber om ursäkt till mina små vänner som också stod där i idolkön, samt de två tjejerna från Uppsala. Det hade inget med er att göra. Jag mådde bara bajs. Hoppas att ni addade Doris, Markus och Jonas på Facebook. Då blir de glada.

Hur som helst så kom vi ju in till slut där Victor, Erik och Leo satt och väntade. I värmen. Torra och fina. Där blev jag lite fundersam över varför jag inte gjort samma sak som dem och gått in bakvägen. I alla fall. Jag bankade ner några jurymedlemmar och vann en väska, jag satt och spelade Finns i sjön och jag väntade med spänning på att vår Kändis-Danne skulle få sjunga. Efter cirkus 40 minutos snurrade han in till förjuryn.. och det gick inte. Tyvärr. Jag tycker att förjuryn verkar svårare än den riktiga juryn. De väljer ju bara ut dem som de tror skulle göra bra TV. Taskigt.

Trots allt besvär så kan jag ju nu bocka av en sak av alla de som måste göras innan jag dör.
• Stått i idolkön. CHECK!

Kön. Till höger ser ni S och T i "STADSTEATERN".


Sofia i idolkön.


Kändis-Daniel.


Och de andra tre.


... INOMHUS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0