Harry Potter och dödsrelikerna

Vetnivad. Jag såg Harry Potter idag. På premiären. Wuhhhoooo vad cool jag är. Vi hade randig förmiddag (lediga fram till eftermiddagen), men så hade jag inte heller någon lektion på eftermiddagen så jag var l e d i g. Halvt. Vi var tvungna att traska till Vetenskapens Hus med astronomin på morgonen. Prutt. Men sen blev det bio. Biobiobio.

Vad jag tyckte om filmen? Tja. Den var bättre än femman och sexan, men jag tycker nog fortfarande att de fyra första är bättre. Det som den här filmen får plus för är att den var bättre gjord, på nåt vis. Annorlunda jämfört med de tidigare.

*tittar på imdb*

Hm, jag hade förväntat mig att det skulle vara en annan regissör, men icke. Det är David Yates, samma som gjorde 5 och 6. Trevligt. Men jo, den var ändå bättre gjord.

Jag har fått höra från många att jag inte har rätten att kommentera handlingen med tanke på att jag inte läst böckerna, men det skiter jag i. Eller, jag har i och för sig inte särskilt mycket att säga om den saken. Det var ett väldans abrupt slut. Bara för att det är en "del 1" antar jag. Det sög. Men nu kan man inte annat än att vänta på nästa.

Och fasen. Här hade jag tänkt skriva någonting asbra som jag kom på. Och så glömde jag det. Bara för att jag tittar på Roast på Berns. Attans bananer.

Då får jag väl helt enkelt ta och avsluta inlägget, måste sova. Har suttit och pluggat i flera timmar... jäkla fysikskit. Jag är fanimej en dödsrelik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0