Kaosaktigt kaos

I fredags flyttade vi ut alla mina saker från mitt rum, slängde in allt i ett släp och körde iväg till Uppsala och min nya, superba lägenhet. En säng, en tv-bänk, en fåtölj, en lampa, 10 flyttkartonger, en massa smålådor och min djävulsgaffel. Det viktigaste fick stanna kvar hemma tills jag flyttar dit - dvs min dator, tv, kudde och kläder. Och glasögon. Annars är jag ju helt chanslös.

Vid flytt får man räkna med ett smärre kaos, men detta var grovt. En massa verktyg, lite plankor, sjukt många kartonger med icke ihopsatta IKEA-möbler med (mycket) mera låg redan där när vi kom med flyttlasset. Tänk er sedan att skyffla in resten. Allt på 28 kvadrat. På de två kvadratmetrarna som blev över skulle vi sedan bygga möbler.

Kaos.

Men nu är det bättre. På två dagar byggde vi garderob, bokhylla, skrivbord och vägghylla. Jag var duktig nog att sätta på soffklädseln (vilket är betydligt jobbigare än vad man kan tro, eftersom den älskar att krympa i tvätten) och packa ur en flyttlåda, innehållandes bl.a. filmer, pärmar och skrivbordsprylar. Mitt skrivbord har en låda, vilken nu är fullständigt fylld med allt som ska vara i närheten av skrivbordet = kaos i skrivbordet.

Även: Kaos i badrumsskåpet. Det visade sig att jag ägde betydligt fler såna prylar än jag trodde.

Och fortfarande: Kaos i resten av lägenheten, då jag la sånt som jag inte riktigt visste var det skulle vara på random ställen i bokhyllan, i någon random liten låda, på sängen eller ovanpå en annan flyttkartong. Detta innebär alltså att jag inte hittar ett piss av ett piss.

Och jag har alltså inte flyttat in ännu. Det här kommer gå så jäkla bra. Tror ni inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0