så var man helt plötsligt vuxen

eller inte.

Här sitter jag nu i min lägenhet i Uppsala. En egen lägenhet, alldeles för mig själv. Utan familj och vänner, tycker lite smått synd om mig själv. Vänner att umgås med träffar jag inom kort, men familjen har stannat kvar borta i Stockholm. Det gör mig ledsen att jag inte längre har dem runt mig hela tiden. Många tycker säkert att det är skönt att bo själv (vilket delvis är sant), men jag är så van vid att ständigt ha någon i huset (förutom mig själv), så nu blir det bara jättekonstigt och sorgligt. Jag är faktiskt bara 18. Jag hade lätt kunnat vänta med pluggeriet och bo kvar hemma i ett år. Fast så blev det icke.

Men ja, bara 18. Jag känner mig inte vuxen nånstans. Den enda maten jag kan laga är köttbullar, falukorv, blodpudding, nudlar och lövbiffar. Jag vet inte ett skvatt om försäkringar, är inte jättebra på att betala räkningar eller på att tvätta med jämna mellanrum. Jag har inte tagit körkort och jag har än så länge inte förstått hur man egentligen byter ett lysrör.

Jag är ju för tusan bara barnet. Hur ska detta gå?

Kommentarer
Postat av: Elin

det kommer gå jättejättebra sofia!! så fort skolan börjar så kommer du komma in i det! PUSSSSSSS!

hoppas ni hade kuligt igår!

2011-08-21 @ 20:52:01
Postat av: Björkman

Allt du radar upp plus sisådär 743 saker till är en eländes djungel i början och man får inse att det faktiskt inte är något hemskt i att våga fråga föräldrarna i tid och otid även om man gärna vill visa att man kan fixa saker själv. "Frågar man inget får man ingenting veta!" vilket är väldans sant. Till slut är saker inte svåra länge, de är istället tråkig rutin..

2011-08-21 @ 22:09:38
URL: http://borgar.blogg.se/
Postat av: Fisk

"Allting kommer bli bra till slut

du ska se att allting ordnar sig

Allting kommer bli bra till slut

om du bara låter allting va"



Jag lovar att dom har rätt ;)

<3<3<3



2011-08-22 @ 13:23:58
Postat av: Lisa

Jaag kan byta lysrör nu (vaktis) +poäng till mig! men om man sen läser ditt nästa inlägg om mig och vampyrsexet kanske det jämnar ut sig mellan dig och mig..



(eftersom alla andra bland kommentarerna skulle vara fett stöttande bestämde jag mig för att inte vara det.. men ah du vet var jag bor och mina lite smått lebbiga känslor för dig)

2011-08-23 @ 01:05:37
Postat av: Sofia

elin - det är precis det jag hoppas på! tack :) och jodå, kuligt värre! synd att du inte kunde komma :( krya på dig, pusszszzs!



björkman - jag hoppas innerligt att du har rätt, annars kommer jag stappla mig fram resten av livet :p



fisk - bästa citatet för det här inlägget, haha, pruttis <3



lisa - du får lära mig lysrören, haha. om jag också börjar gilla vampyrsex så ligger du fortfarande på plus, så jag får hitta på nåt sjukt vuxet som jag kan, återkommer senare ;D haha, tacktack. det där var läbbigt (och då menar jag både läskigt OCH lebbigt)

2011-08-23 @ 01:13:17
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0