Att köra på en älg

Ja. Det kan vara intressant. Det kan gå jävligt illa, men vi hade tur. Tror att alla de gånger som jag har undvikit att gå på A-brunnar finally paid off.

Pappa var snel hest och skjutsade mig till Upplands väsby och upptåget igår ikväll när jag skulle tillbaka till Uppsala. När vi svängde av motorvägen och var någonstans mitt i skogen kommer en fekking kamikazeälg springandes. Det var lyckligtvis en 70-väg så vi körde bara i 80, vilket gjorde att P hann reagera och snurra förbi lite halvt. Älgen flög alltså in i sidan på bilen istället (Den sidan där jag satt... lite, så att säga, panikigt. Fast den hade inga horn, så det fanns ingen risk att jag skulle spetsas. Alltid skönt att veta.) och pajade vår sidospegel. Den lämnade även en buckla och en jäklans massa hår efter sig. Vi funderar på att göra egna penslar och sälja dyrt på blocket som "Specialtillverkade penslar av älghår. Håret donerat av älgen själv. Bättre kan det icke bli.".

Eftersom vi blev tvungna att ringa polisen och markera platsen (och leta efter resterna av vår sidospegel) så missade jag mitt tåg.


ääälghååår


älghår, älghår, ÄLGHÅR!

(Och ni som undrar hur det gick för älgen: jag har ingen aning. Den sprang i alla fall iväg till skogs och så kommer väl viltsnubbarna att leta upp den och plåstra lite.)

Kommentarer
Postat av: fisk

"donerat av älgen själv" asså hahahaha :D:D

2011-11-29 @ 21:57:08
Postat av: Sara Nyberg

stackars älg.. :D

2011-11-29 @ 22:57:56
URL: http://nybergsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0