Back to school.

I måndags var man tillbaka i skolan igen, suck. För min del blev det natur natur på Blackan, vilket betyder att vi har sjukt mycket matte. Alla dagar i veckan! Eller.. varannan fredag. Schemat i gymnasiet ska alltid vara så jävla komplicerat med a och b vecka och en massa grupper å skit. När jag fick det så var det typ "what the fuck?" varför kan inte scheman se ut som i mellanstadiet, där det bara stod lärare och vilket ämne det var, om ens det. Mycket, mycket lättare att komma ihåg dessutom.
Förvånansvärt nog har jag redan börjat hitta liiitegrann i skolan, och den är gigantisk. Det finns en massa olika flyglar som ligger åt höger å vänster och herregud. Än så länge vet jag bara var A och C ligger, wuho, alltid en bra början.
Min klass är i alla fall bra, NV1C hamnade jag i, med 19 killar och 13 tjejer, vilket är ganska bra då det oftast är tjejer som skapar problem, haha. Våra första riktiga lektioner hade vi idag och jag måste säga att vår historialärare är så tråkig att han får klockor att stanna, haha. Han babblar så mycket om gud vet vad, så man kommer inte ihåg ett piss av vad han säger.

I alla fall så kommer jag vara helt lost på kemi- och biologifronten. Med tanke på att jag lärt mig hela alltet på engelska så är det knappt så att jag vet vad "molecule" är på svenska. Haha, nejmen allvarligt talat. Jag kommer ligga risigt till om jag inte ser till att lära mig lite termer, annars har jag aldrig chansen på ett MVG, vilket jag satsar på alla gånger, undantag: idrott.. förstås.

Två olyckliga saker har hänt sen skolstarten. Ett: Jag har fått skavsår på fyra ställen från mina nya skor. Ett på varje häl och ett på varje ringtå, eller vad man ska säga. Det gör sketaont, och på en tå har det blivit en såndär äcklig vattenblåsa, det ser typ ut som plupplast. Jag måste springa omkring med strumpor i skorna för att inte dö av smärta och för att slippa halta fram som en annan Quasimodo. Fy.
Två: Jag lider av konstant trötthet. Redan efter första dagen var jag helt slutkörd, så jag somna i fåtöljen när jag kom hem. Under natten kändes det som att jag inte sovit nååånting när klockan ringde på morgonen. Typ, blundat i tre minuter och sen vaknat igen, vad är det för mening med det? Värdelöst, så då är jag såklart skittrött på morgonen och då kan jag aldrig äta, så jag får ingen energi och jag förblir trött. Så jag har hamnat i en ful, ond cirkel.

Jag borde gå och lägga mig ruskigt tidigt ikväll, fast då missar jag Paradise Hotel. Hm, vilket dilemma..

Kommentarer
Postat av: Thomas (klassen)

haha, du säger att det är skönt med få tjejer... :) ni känner varandra redan som om ni gått i samma klass i flera år ser det ut som :P

2008-08-24 @ 17:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0