Idag, har varit en lång dag...

Förutom det faktum att jag började klockan 8 imorse (vilket innebär att jag måste gå upp 6:15), så var jag tvungen att åka in till stan när skolan var slut, klockan 5 över halv 3. Min mamma hade nämligen beställt ett pluskort till mig innan jag fått ett av skolan. Så då måste jag åka in till SL-centret och lämna in kortet jag fick av skolan för att pengar tillbaka för mellanskillnaden. Inte för att jag riktigt hade lust att göra det idag, men det måste göras så snabbt som möjligt tror jag... Så jag åkte in med tunnelbanan till T-centralen och efter en stunds letande hittar jag SL-centret (vilket visade sig ligga precis vid utgången från t-banan, typ). Jag tar en sån där liten nummerlapp och får det unika numret 810. Då är det ju självklart samma sak som när jag skulle fixa pass: det är typ hundra nummer före. 720 stod det på den lilla tavlan, så det var bara att sätta sig och vänta. Eller, alla sittplatser var upptagna, så jag blev tvungen att stå.
Turligt nog gick det hyfsat snabbt, eftersom att de hade tre "diskar", efter (bara) 25 minuter blev det min tur! WUHO, 590 kronor rikare (fast pengarna är pappas) traskar jag därifrån för att åka hem till mitt kära hus igen. Jag var inte hemma förrän runt halv sex, vilket är förjäävligt.

Dessutom måste jag göra biologiläxan nu, som är tills imorgon. Ekologi handlar det om, är ganska lost på no-ämnena då jag hade allt på engelska i tre år. Jippi, jag sitter som värsta fånet när det känns som att alla andra kan allt, hahah. Jaja, lika bra att göra det nu antar jag.. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0