Cuuurling!

Det enda som stod på mitt schema idag var curling. Yippey! Vi skulle haft en vanlig randig förmiddag och haft lektioner på eftermiddagen, men hela klassen drog till Sumpans curlinghall istället. Vi hade tydligen fått tillbaka pengar från Kärsö-grejen i början av terminen som vi använde till det här istället. Trevlans :)!
Vi började 13:00 - megaskönt med sovmorgon - och slutade 14:45, helt okej. Alltid när man ser curling på tv, ser det så lätt ut när de glider omkring med sina sopkvastar. Men det var det ta mig fasen inte! Direkt när jag fått på den där glidsulan på foten var jag som Bambi. Svårt. Det första vi skulle göra var att åka över hela planen och tillbaka. Haha. Typ alla andra var fram och tillbaka på ett kick medan jag var überlångsam. Det är lite klurigt att skjuta ifrån med ena foten samtidigt som man ska glida på den andra. Man tappar ju balansen direkt!
Aja... det gick bra tillslut i alla fall. Lyckades faktiskt skaffa nån poäng under matcherna sen. Heja meeej! Så det var roligt... men jag kommer säkert ha träningsvärk imorn. Man åker omkring och spänner sig hela tin jue. Ajaj. Skitsamma. Nu måste jag tvätta håret och sen sova. Godnatt, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0