GLOBEN IT IS.

Som jag sa så tog jag en tripp till Globen igår. Vi var fem stycken: Jag, Lisa, Agnes, Siri, Helene. De två sistnämnda hade jag inte träffat förr, men det var trevligt :). Hela vägen fram, när vi satt på tuben, klagade Lisa på att hon var hungrig. Så självklart blev det tjockistajm på donken as fast as we got there. Efter det gick vi på jakt efter ICA för att köpa godis. Det var såklart jag som köpte mest - 37:50. Det är så hemskt. Förstår inte hur jag alltid lyckas bli tjockast.
I alla fall. Sedan gick vi direkt till Globen för att köa in. Vi stog väl där i 20 minuter eller nåt innan dörrarna öppnades. In rusade direkt alla fjortisar för att ställa sig och trängas vid scenkanten. Vi däremot gick rätt lugnt, ställde oss nån meter bakom alla galningar, vid staketet precis. Helt perfekt. Vi såg bra också, även fast alla växte runt två decimeter när det hela började senare...

Jag hade i alla fall askul. Peter Jihde var såklart där (en av mina favoriter). Carolina Gynning och idoler som röstats ut tidigare stod för pausunderhållningen, trevligt trevligt. Alla blev smått galna när Johan klev upp på scen, men jag förstår nästan varför. Han är ju ändå rätt cool... tycker jag... Jaja. Precis innan showen drog igång på riktigt kom någon snubbe in och bad flera att ställa sig på ena sidan av scenen, för att mycket skulle filmas där. Han drog också igång publiken lite, antagligen för att allt ska se bra ut i TV.

Sen började det. Jag tycker Kevin var bäst, hejade på honom redan innan. Visst, Alice sjunger bra, men hon är rätt tråkig egentligen. Så det var helt rätt person som vann. Absolut. Nu hoppar jag några kapitel och drar till slutet. Det blev rätt spänt när Jihde skulle tala om vem som vann. Och då bryter de för reklam. Hahah, många blev fett sura... Men i alla fall. När de väl spelade upp vinnarlåten och alla insåg att det var Kevins, så var det en tjej framför mig som blev helt galen. Hon hoppa upp å ner som en dåre, så hennes armar finns typ med på min lilla video. Fintfint. Förresten så stod det två fula fjortisar framför oss hela tiden. De hade bajsfula hårförlängningar, asäcklig hud och flugben till ögonfransar. Jag störde mig på dem.

Hm, väldigt intressant... menmen. När allt var slut, snodde jag en bit av konfettin från golvet (tih) och så gick vi ut. Vi var inte så sugna på att stå och trängas bland en massa små fjortisar för att få träffa idolerna, så vi stack direkt. Tunnelbaneperrongen var proppfull, men smarta Agnes drog med oss till slutet av perrongen, där det i princip var helt tomt. Så när tunnelbanan kom sen hade vi nada problem med att få platser, när första vagnen blev sketafull. Det stod till och med en massa IQ-befriade människor kvar där, som var för lata och osmarta för att gå längst bort.

Jag hade tänkt lägga ut en massa bilder därifrån nu, men jag har inte fått dem av Lisa än. Så ni får nöja er med den som är i inlägget. Många fler kommer senare :).

Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: maria

vem lisa? nordenström?

2008-12-14 @ 16:39:50
URL: http://th0rnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0