Sommaren för mig

På torsdag åker jag ner till landet i 2v och måste tillbringa de första dagarna till att skrubba sönder vardagsrummet då två puckade kajor RAMLAT in i vår skorsten och flugit omkring å dött därinne. Jävligt fräscht. Jag kommer kräva att vi sanerar hela huset tjufyra ggr innan jag ens rör något inne i det där rummet, fyfan. Hur ointelligent kan en varelse vara? De kunde väl ansträngt sig för att hitta vägen ut igen? Herregud, ju mer man tänker på det desto äckligare blir det.. så let's think about something else...
Tänk på ett pålägg! .. Nå.. vilket tänkte du på?
(Kalles Kaviar-reklamen, för de som inte vet)

Nejmen okej nu. Jag skriver om något trevligt.. som Turkiet! Om 2v bär det av till härliga Turkiet. Vädret kommer vara förjävla fantastiskt - 40grader, i skuggan. Sen är det 30grader i vattnet också, herreguuuud va skönt. Ska bli skönt att doppa sig i varmt havsvatten, än sålänge har jag inte kommit längre än till badkaret.
Jag älskade att bada när jag var liten, sprang ner till Allmänna badet 24/7 hela sommarlovet, jag fick aldrig nog. Men nu på senare år så har jag inte haft någon lust längre, känns som att det bara är en massa småungar som springer omkring och skvätter sand&vatten på en när man solar, och vattnet är inte särskilt varmt heller. Känns bara onödigt när man kan bada hemma, eller sola på verandan, som är toppenbra. Så.. jag har hållit mig till hemmet, bara besökt stranden en gång, iofs ganska sorgligt, men jag orkar inte tänka på det.. för snart kommer jag ju sola&bada varenda daaaag in Turkey, WOHO!

Jag kom på tidigare idag att det var dags att börja packa för den resan redan nu, då vi kommer åka till landet först, och sen i princip direkt därifrån till flygplatsen, så vi måste ha allting klappat&klart vad gäller packningen redan innan vi åker till landet.. i övermorn. Jag har skrivit en lista på en massa kläder jag ska ha med mig, och när man ser allt man plockat ihop så ser det ut som ingenting! Skitlite för 2v, även fast man packat ner hur mkt som helst egentligen.. man blir nästan orolig att det inte kommer räcka. Det kommer ju inte finnas tillgång till tvättmaskin direkt, aja.. får väl klämma ner några extra linnen kanske..
Slutpratat om Turkiet och allt vad det innebär.. så, vad har jag gjort på lovet hittills? Jag har såsat runt, njutit av sommaren och varit i Linköping! Mkt trevligt var det, med mamma. Jag köpte upp varenda liten slant jag fick och nu har jag en massa nya kläder i garderoben. Jag vet inte om jag lägger in bilder.. orkar inte.. hehe. Men jag kan säga att allt var fint iaf :) Det blev bl.a. två par skor, en väska, två tröjor.. jaa.. å mkt mer.

Nu sitter jag här och har precis kollat på en komedi som gick på tv.. vet inte vad den heter, men den va väl okej. Jag hade tänkt zappa runt bland kanalerna tills jag hittade något värt att titta på, men sen fastnade jag här istället, när jag egentligen bara skulle kolla ett nummer på hitta.se. Jag känner mig duktig som undvikit datorn i ett par dar, inte likt mig. Men nu ska jag nog ändå dra vidare till sängen och mysa.

Godnatt, have a great night <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0