Sports Day - HAHAHA

Tjenatjena mittbenaa :D

Idag hare varit sports day då, vi va på Kristinebergs IP och hade friidrott. Som kanske tidigare nämnt så har jag fått en chans att höja mitt betyg i idrott, så jag skulle vara funktionär hela dan. Hjälpa till med olika grener o.s.v. Så jag var tvungen att komma dit halv 9 (istället för kvart i 11, då typ alla andra nior skulle vara där) för att hjälpa till me alla åttors grenar. WUHO. Jag fick börja på 100m med att ta tid på de som sprang.. lite uttråkande.. så jag bestämde mig för att byta och ställde mig vid starten istället, så jag fick organisera tre små led istället (MKT roligare, hahh not). Där stod jag typ.. nån timme, sen fick jag byta till kulstötning! Wuuuu, det är ju typ den grenen jag behärskar mest om man nu ska välja något. Så jag fick visa hur man skulle göra och sen skulle jag mäta och springa runt å hämta kulor hela tin, merdejobbigt. Fick lite assistans i slutet av en annan funktionär, men ajajaj vad min rygg dog sen. Haha, men ryggmuskler får man väl ändå?

I alla fall, efter det så va det lunchtime! Jag åt min kycklingsallad och en risifrutti ^^, fast det blev inte så länge för sen klockan 12 skulle niornas friidrott börja (YIPPIE, jag hade varit där i 3 ½ timme). Då traskade jag med Tina bort till höjdhoppet för å stå där resten av dagen. Ingen av oss är direkta hoppexperter, så vi tralla å fråga några nior som satt där om de kunde visa hur man gör. Då visade dom att man skulle stampa av med benet NÄRMAST RIBBAN. Så vi ba "okej, då säger vi väl de..", hahahha, typ alla gjorde ju som vi sa att det va , tror jag, även fast de va helt feeeel! Man ska stampa av med det andra benet, annars är det omöjligt tydligen, hahhahha. KLANTS! Fast det var när typ hela vår klass som kom i slutet å sa det till oss som vi haja till. Trots vårt lilla misstag så va de flera som hoppa över 1.50 .. så vi gjorde ett bra jobb tycker jag ^^.

Direkt när jag kom hem va det duschen som gällde. Att stå vid kulstötningen va inte kul alls. Man blev brun i hela ansiktet typ.. så jag kände mig inte überfräsch. Så nu är jag finurfinur och måste städa mitt rum innan mutti får adhd-anfall. HEEEJDÅÅÅÅÅ <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0