Har Sofia blivit svininfluensifierad?

Ja, det är frågan. När jag kom traskandes hem igår (efter att först ha varit i skolan och sedan på Cafe 60 med Agnes), så mådde jag urkasst. Jag fick helt plötsligt bajsont i huvudet, ont i halsen, kände mig lite smått yr och var merdetrött. Så jag gick helt enkelt och la mig i soffan och somnade. Så cool som jag är. Vaknade till vid middagstid, åt köttbullar och makaroner, svalde en ipren (alvedon var SLUT, jefvla skit...). Efter ett tag hade jag blivit piggare (dels för att jag fått mat... jag hade trots allt inte ätit på nio timmar) och huvudvärken kändes en gnutta. Men sånt får man stå ut med.

IDAG vaknade jag av att telefonen ringde, klockan 10:45. 10:45!? Vem sjutton ringer så tidigt?? Bajs, bajs, bajs. Men eftersom att ingen annan svarade blev jag tvungen att rycka upp mig ur sängen. Och sen blev det lite pinsamt, för det var första gången idag som jag sa något. Och jag lät fullkomligt förjävlig. Jag är merdehes, ibland får jag inte fram nåt ljud förutom ett mystiskt litet väsande, men jag blev ju tvungen att fortsätta prata. Herregud.

Menmen, jag blir ju oftast bara sjuk en gång per år, utan att missa skolan... Så jag antar att jag blir frisk tills på måndag, i alla fall så pass att jag kan gå till skolan, så slipper jag oroa mig för att bli sjuk på resten av året. Hurra.

Kommentarer
Postat av: mutti

Nja...svin tror jag inte. Nog för att du trynar länge på morgnarna och grisar ner en hel del när du steker pannkakor...men svin..näe. Kanske en släng av marsvininfluensa. Lite luddig i huvet, pipande andning, hö-snuva och oink i halsen...

2009-08-23 @ 15:18:33
Postat av: Björkman

För det första: din muttis kommentar; hon har humor hon också ser jag :P



Och tack för grattiset! Känns mycket bra. Och snart fyller jag år själv också så ganska tajmat med mig och bloggen. Själv har jag dock några år kvar till 150, men skam den som ger sig, en dag sitter jag där på hemmet och stirrar ut över vattnet minnandes gamla tider.



Sju läsare vinner du på i mätning mellan din och min blogg.. Men det kan jag överleva! Än så länge iallafall :P



Medaljer: jo, om jag var den enda mannen kvar på jorden så skulle det ju inte spela någon roll vilka idrottsgrenar jag ställde upp i: jag skulle ju alltid vinna guld eftersom jag var enda killen där :) Hade nog bara varit kul första gången iofs, sen vill man säkert ha lite motstånd.. hmm.



Ja, behåll den du :) Vilken min du än har så ser du ju snyggare ut än jag på min header iallafall, haha..

2009-08-26 @ 01:21:30
URL: http://borgar.blogg.se/
Postat av: Vati

Kanske lite kultinginfluensafierad...

2009-08-26 @ 13:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0