Vilken är min mentala ålder? (och din?)

Jag...

Vet hur man kokar kaffe
Tvättar kläder själv
Kan laga mat själv
Tycker att politik är spännande
Mina föräldrar och morföräldrar är intressantare än mina vänner
Går i skolan alla veckodagar
Har en penna med mig överallt
Har aldrig fått kvarsittning
Har sett talkshows
Vet vad nonchalant betyder utan att slå upp det
Dricker kaffe minst en gång i veckan
Vet hur man startar en diskmaskin
Kan räkna till tio på ett annat språk
När jag säger att jag ska göra något, så gör jag det (halvt)
Föräldrarna litar på mig
Kan klippa gräset
Kan få vuxna att skratta utan att säga något dumt (allt jag säger är väl dumt?)
Kommer ihåg att vattna blommorna
Pluggar när jag borde (halvt)
Lyssnar och tar till mig på lektioner (halvt)
Kommer ihåg att mata djuren
Kan stava till skicklighet utan att slå upp det
Kan städa upp efter mig själv
Det första jag gör när jag vaknar är att dricka en cola light
Kan gå till affären utan att köpa något jag inte behöver
Förstår skämt första gången jag hör dom
Kan skriva snabbt på tangentbordet
Har kommit på att vädret ändras varje timme
Kan se på någon het utan att tänka på sex
Har kommit på att man måste vara 20 för att få ett jobb och tas på allvar
Kan läsa ut en bok

Tjockisbokstäver
betyder att jag kan. Om man räknar ihop alla såna blir det 18,5.
Så jag ska föreställa 18,5 år gammal.. mentalt. Bröl? Jag vill vara sjutton! Fast det kanske bara betyder att jag är extra smart? (Smart? DU!? hrm, nej...) (Ehh, jo.. jag är lika smart som smartingarna i Smartland. Sådeså)

(Hur ensam tror ni att jag är, när jag tvingas att diskutera med mig själv? Herregud, var är Sofia på väg....)

Kommentarer
Postat av: doris

jag är perfekt mentalt :D 17 år på pricken

2009-08-22 @ 00:46:49
Postat av: Sofia

Åh, nu är du min förebild (:D)

2009-08-22 @ 02:34:23
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: mutti

Jippi! Det betyder ju att man aldrig blir äldre än 31!

/åldersnoja?

2009-08-23 @ 15:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0