Sofias HÄÄÄLG!

Galaxer i mina braxer!

Nu är lovet slut och jag dör av ångest. Jag vill verkligen inte tillbaka till cp-skolan.. de här veckorna som kommer nu är heeeemska. Verkligen... inte roligt alls. Så för att pigga upp mig lite så har jag varit iväg lite nu i helgen. I fredags var det bio med Pascal, James, Fredrik. The Unborn var the movie of the night (skräääääckis) och den var väl sådär. Rätt konstig.. plus att det var så många hoppa-till-scener (ni vet.. plötsliga höga ljud eller ett äckligt ansikte som ploppar fram). Annars så var den inte särskilt läskig. Man skrattade till och med ibland. Eli med huvudet upp och ner... buuuhuööööh... =  filmens höjdpunkt.


Sedan var det lördagen. Ett trevligt litet Ekeröbesök, som jag delvis fruktar att besöka p.g.a. olika anledningar som jag inte behöver prata om nu, då blir inlägget på tooook för långt, men delvis tycker jag att det är väldigt mysigt.
Den här gången skulle jag ut åt Munsö-hållet hem till Elin. När jag satt på bussen så ser jag en skylt vid sidan av vägen "Ekerö (tätort)" står det... och så är det ett tjockt, rött streck över.  Kändes mindre bra. Höhö, nejdå... jag trivs ute på landet... ibland i alla fall :)
Fia var redan där när jag kom, och de hade ägnat sin tid tillsammans till att spela Bubble Struggle 2: Rebubbled. Härägued. Era små nördar. Det blev í alla fall god middag följt av gottegris-bak. "Sega chokladrutor" skulle det bli... med frasigt, öh.. tak? och sen segis inuti. Smarrrr! Dessvärre så var vi okloka nog att ta en porslinsform (som inte är världsbäst att baka i), så kakan blev aldrig klar. Tillsist åt vi den i alla fall, med sked, direkt ur formen. Det var très gouutte. Röd tjockismjölk fick fungera som en gräddvariant. Utmärrrrrkt!
Sen har jag glömt bort vad vi gjorde...

......

JUSTE! Vi provade hur mycket vatten som fick plats i våra munnar! Först ut var jag, fick lägga mig på golvet, gapa stort, en tratt i munnen och sen hällde Elin i vattnet. Hahah, det var sjukt svårt att hålla sig för skratt. Självklart så slutade hela vårt lilla experiment med att det var vatten över halva golvet, blöta Elin-byxor och inga exakta resultat. Men vi kom ändå fram till att det fick plats (ungefär) 3/4 dl vatten i min och Fias mun och Elin fick i en halv. Möhöhööööö, we are the winners! (of Eurovision, we are, we are!).
Med tanke på Eurovision! Var det ingen mer än jag som tyckte att Anna Sahlene och norsken förtjänade en bättre placering? Next 3 med sin jävla bajslåt kom till och med före dem. Skummeliskumt eller woot? Jaja... så insatt har jag inte varit i år.. så jag bryr mig väl inte överdrivet mycket, sååååå... LET IT GO!

Senare på kvällen blev det Bridget Jones dagbok (min absoluta favvofilm) och jag under en scen i filmen blir jag lika fundersam vaarje gång... När hon bestämmer sig för att inte vakna upp shitfaced längre blablabla... så säger hon också "släng alltid gårdagens trosor i tvätten". Då går omkring med en morgonrock på sig, och så hänger det ett par trosor vid hennes ben! Hur sjutton kan de sitta fast där? Elin, Fia och jag kan verkligen inte komma på något. SKETAIRRITERANDE!

Så... om någon vet något om detta skumma beteende hos Bridgets trosor, ta kontakt med mig!


En stycke bilder:

Kommentarer
Postat av: Björkman

Let it go? "Never let it go!" :P Måste dock tycka att pussande och posande är lite olika saker. Tro det eller ej men jag föredrar pussande, när det inte är på planscher. Var längesen jag såg Bridget Jones så vet inte exakt hur scenen ser ut, men en teori skulle kanske vara att hon inte rakat benen så noggrannt och har väääldigt stabila hårstrån..?

2009-03-03 @ 17:27:05
URL: http://borgar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0