En släng av Sofia-förvirring. Igen.

VET ni, vad jag gjorde i fredags?

Jag glömde bort att jag hade nationellt prov i engelska. GLÖMDE BORT. Förstår ni? Sofia glömmer ALDRIG såna viktiga saker. Speciellt om det inte står på hundra ställen i kalendern. Men jo, jag lyckades ändå. "Ingenting är omöjligt" - sagt på Gunde-Svanska.

Klockan 8:00 på morgonen skulle man vara där för provet. Själv är jag där klockan 8:00 för att gå på Företagsekonomin. Inte ens när jag stöter på en i min FeA-grupp som säger att "Nejmen jag ska skriva Engelska nationella nu, vi ses sen!" så kopplar jag. Förvirrat nog. Och inte ens när mitt klassrum jag skulle varit i är fullt av helt främmande människor, kopplar jag. Hur efterbliven kan en människa vara?

Tillslut (ett eller två ord?) kommer jag på att "Ååååh järnspikar, det är fredag idag. Nationellt prov-fredag. Fan. Inte bra, Sofia." Trallar upp till kansliet, får reda på att jag ska vara i aulan, snurrar dit och är bara tre minuter försenad. WIHEJ!

Jag hade inte förberett mig ett dugg. Inte ens en smula. INTE ENS EN ATOM! Det sög. Jag hade glömt alla smarta connectors :(

(Pusta ut, det blev en uppsats till slut (skriver här som två ord så vet jag att jag har rätt på en utav dem), även om den kunde varit ... kortare. Nu blir det minus. Inte bra. Inte bra aaalls... bajsbajsbajs.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0