Helt sjukt

I måndags fick jag reda på att jag blivit utlottad att vara den enda eleven på Blackeberg som får åka till en forskarskola i Karlskoga i sommar. Och, ta det lugnt, jag VET att tre miljarrrder människor tycker att det är sjukt überbajstråkigt, men vet ni vad. Det tycker inte jag. Att just JAG blev utlottad var dessutom rätt så otroligt. Jag har i princip aldrig vunnit ett lotteri förut. Jag vann högsta vinsten på ett lyckohjul en gång. Och vann en förpackning med tepåsar.

I måndags la även Kenza upp en tävling på sin blogg. Man kunde vinna ett par skor från hennes egna skokollektion om man skrev en fin liten historia om hur ens dag skulle se ut med de skorna på fötterna. Jag flummade ihop något helt sjukt. Pizza, chips, hobbitar, hår, en piedestal och godnattsagor. Handlade den om. I korta drag. Dagen efter fick jag en kommentar på min blogg:



Jag blev väldigt chockad. Av alla sisådär 2000 så skulle jag ha vunnit. IGEN? Nja. Jag blev lite misstänksam... det är ett hjärta, en kommentar i min blogg istället för på min mail, det postades innan tävlingen var avslutad och det var en annan mailadress än den som står på hennes blogg. Och.. tyvärr hade jag rätt. Det var inte jag som hade vunnit. Nån jävel hade lurat mig. Tack så mycket. Men iaf. Jag KUNDE ha haft tur igen. Det kändes lite småsjukt.

Och idag när jag kom hem från skolan låg det ett litet brev till mig på bordet. Från sf.se. Då hade jag tydligen vunnit en tävling. Hahahahah. Vad ÄR det här!? Jag blev så paff. En vanlig tävling på deras hemsida där man ska svara på en skitsnabb, enkel fråga och skicka in. En sån där som man i princip glömmer bort att man deltagit i. Oddsen att man vinner är typ.. 1:10000000, med tanke på hur många som är inne på den där sidan. Men jag fick hur som helst två fribiljetter till filmen Clash of the Titans. Någon som sett? Är den bra?

Jag är fortfarande i chocktillstånd. Jag ska nog köpa en trisslott imorgon.

Kommentarer
Postat av: Björkman

Vet du, lustigt (eller ja, lustigt och lustigt, men ändå), men just när jag läst Kenzakommentaren så satt jag och tänkte "Och hur vet man att det verkligen är Kenza som skrivit det där? Det skulle ju kunna var avem som helst". Trist, men jaja. Du får visa din framtida raviolitattoo i några andra skor helt enkelt :P

2010-04-28 @ 20:33:06
URL: http://borgar.blogg.se/
Postat av: doris

jädrans roligt du! jag blev "utlottad" till den andra forskarskolan :p

jag vill vara med när lotten skrapas isf!! :D

2010-04-28 @ 20:55:39
Postat av: Myaraq

Det är ju en viktigt fråga det där. Jag avskyr risken på att vem som helst kan utge sig för att vara vilken bloggare som helst.

2010-04-29 @ 09:00:10
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: YVONNE

Det måste ju bara ha varit någon som driver

2010-04-29 @ 11:18:45
URL: http://layvonne.blogg.se/
Postat av: Linus

Jag kom att tänka på en sak nyss. Den skyldige måste ha vetat att du ställde upp i den där tävlingen, och det kan ju inte vara många...



I WANT NAMES, LET'S NAIL THIS ?=#¤£$€{!!!

2010-04-29 @ 14:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0