Sofias onsdag

Idag har varit en riktig höjdardag. Absolut. Skiiitbra!

Verkligen.


Jag började klockan 8:00 med pyskologi. Lektionen slutade 9:20...

... Nästa lektion började 14:05.
Greeejt. Håltimme i 4h 45min. Pörfekt (Y). Jag kunde åkt hem och vara där i 3½ timme, men nej. Istället stannade jag och åt lunch i skolan, och satt sen i datasalen resten av tiden. 4 timmar. Helt sjukt. Dessutom satt vi och klurade på ett mysterium som man inte får prata om. Vi trodde att vi hade lösningen, men nej. Bubblor i gas var inte tillräckligt bra, tyvärr.

14:05 blev det tillslut kemi. Laboration. Med rockar, coola glajjer, svavelsyra, rakblad och kaliumpermanganat (som är lila! mycket fint, faktiskt). Vi skulle räkna ut masshalten järn i ett rakblad. Vi fick 113%... Kanske inte helt rätt. Men alla fick så, det berodde på kaliumpermanganatet, sa Evelin. Jaha, sa jag.

Fast det har trots allt varit en väldigt bra dag. Skön. Opluggeriig. Trevliga människor. Bra, helt enkelt.

När vati kommer hem ska jag få äta ravioli. Myyyycket ravioli. Sofia ÄLSKAR ravioli! (sjukt bra transition, visst fisk?)

Felix är den enda raviolin i mitt liv. Jag kommer ihåg när vi helt plötsligt började köpa någon annan variant som var äcklig. Och fylld med brosk. Hårda tider. Jag lovar att det var Euroshopper.


Bra ravioli




Dålig ravioli



(ravioli är ett svårt ord att skriva snabbt)

Kommentarer
Postat av: fisk

ledsen att behöva säga det här.. men jag förstår inte det braiga med "transitionen". det ska ju va när man går från ett ämne till ett annat jue, DÅ kan det va snyggt!

2010-04-21 @ 20:27:43
Postat av: Sofia

Jag menade mer att transitionen sög.. :(

2010-04-21 @ 20:29:11
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: fisk

jaha hehe.. ironi är svårt att se i text:P

2010-04-21 @ 21:51:11
Postat av: Ramatu

Vad tycker du om pyskologi ska själv läsa det iår och har till o med valt att läsa B kursen:D<3

2010-04-23 @ 15:25:09
URL: http://www.raams.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0