Pride and Prejudice

Jag har kommit fram till att jag är smått kär i filmen "Stolthet och fördom". Den är så mysig. Jag brukar inte vara väldigt mycket för gammaldags filmer, men den här är ju halvt underbar.

Jag hade börjat läsa boken "Stolthet och fördom och zombier", som alltså är Stolthet och fördom-boken blandat med lite zombier. Jag tyckte det lät asgrymt. Ett mycket bättre sätt att lära sig storyn på än att läsa originalboken (som verkade mycket tråkigare). Man fick nästan lite Tarantino-vibbar då och då. Fabulöst.

Men så såg jag den riktiga filmen när den gick på TV förut, och nu känns zombie-boken inte alls lika bra som den gjorde innan. Jag är lite besviken, faktiskt. På vad vet jag inte riktigt, men besviken är jag. Det är tillochmed så att jag knappt orkar läsa klart den. Mycket, mycket konstigt.

Jag vill se den igen!


Jag älskar Mr Darcy (höger... alltså).

Kommentarer
Postat av: Elsa

http://www.imdb.com/title/tt1374989/ :D

2010-08-23 @ 17:04:50
URL: http://essessa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0