December ett

Jag satt och funderade på om jag skulle ha någon typ av adventskalender i bloggen (även om jag egentligen borde sitta och fundera på samhällsekonomi), och kom iofs inte fram till exakt VAD det ska vara, men att det vore kul om jag hade något. Inga priser som har något pengavärde, utan kanske mer.. den som svarar bäst på en fråga eller liknande får ett inlägg i min blogg. Vore det något? Jag vet att jag inte har lika många läsare som Kenza och gänget (hoho, "Oliver och gänget"), men det är mer en kul grej, bara.

Någon som vill?

Isåfall:
Jag vill att ni ger en jävligt bra förklaring på varför det snöar. Svaret får inte ha något som helst att göra med naturvetenskap. Ni kan hitta på exakt vad ni vill som ni tror skulle få mig nöjd. Lycka till.



nöjd_chey_92

Kommentarer
Postat av: doris

detta var orättvist, jag kan inte tänka på annat sätt än naturvetanskapligt. men här är ett försök:



när det är vinter och det börjar närma sig jul vill tomten ha det lite extra roligt så han tar sin släde med rudolf och flyger upp i luften och sladdar på molnen så att det yr av snö (för vi alla vet ju att moln är gjorda av snö) och en del att stänket från sladdarna kommer ner på jorden som snö.



nu undrar du ju varför det regnar på sommaren och varför det kan snöa på julafton när tomten dela ut klappar. men jo, såhär är det:



när det är sommar brukar tomten sätta på raketmotorer på sin släde som gör att snön som yr blir till vatten och det regnar istället



och varför det kan snöa när han delar ut klappar är för att hans brorson brukar få låna en av tontens slädar ibland



Nu undrar du säkert varför han väljer att ha raketmotorer på sommaren och inte på vintern när han vill ha det extra roligt. men då ska jag tala om det för dig en annan dag när jag har tid, för jag ska också plugga samhällsekonomi nu.

2010-12-01 @ 17:59:30
Postat av: jorp

för att jag skall kunna åka snöbräda

2010-12-01 @ 19:04:33
Postat av: Lisa

Jag tror det är för när det är vinter så blir det halt och när man halkar ska man landa mjukt :))



eller



för att sl ska ha en anledning att vara extra lata och långsamma 2 månader om året :(

2010-12-01 @ 19:50:30
Postat av: Björkman

Det snöar och är eländigt kallt denna tid på året för att vi ska uppskatta sommaren i ännu högre grad när den väl behagar infinna sig.

2010-12-02 @ 15:11:09
URL: http://borgar.blogg.se/
Postat av: olivia

Det snöar för det finns en ganska cool men också lite läskig grabb som heter Edward Scissorhands.



Se filmen om du inte har, finfina grejer!!

2010-12-02 @ 16:19:16
Postat av: Linus

Men det har jag ju vetat sen sexårs!



När det regnar så kissar gud och när det snöar så mjällar gud.



Jag ångrar nu att jag skrev detta inlägg, men jag känner att jag bara måste klicka på knappen. Det står ju förbövelen SKICKA YAO!

2010-12-02 @ 17:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0