Samhällskunskap kan ta sig

Jag hade samhällskunskapsprov idag. Det kan vara det sämsta prov jag skrivit. Och jag hade ändå pluggat och kände mig hyfsat bekväm med det hela. Jag hade tydligen inte pluggat på rätt saker.

G-frågorna: Gick bra, kunde allihop.

VG-frågan: Mindre bra.

MVG-frågan: what the fuck.

"Välj en av följande:
1. Gör ett litet tankeexperiment! Tänk dig en marknadsekonomi med fullständig konkurrens. Varför är det omöjligt för en sådan ekonomi att fungera i verkligheten och varför tror du att många människor inte ens skulle vilja ha det så?

2. Sen ekonomikrisen två år tillbaka har EU hållt på en massa med stimulanspaket och blabla. Vad för stimulanspaket och hur ska dessa hjälp ekonomin på fötter igen?"

Satans. Perkele. Det är hemskt att säga, men jag hade ingen aning om vilka stimulanspaket Gunnar menade, så den frågan strök jag. Blev till att svara på fråga ett. Och, alltså... ja.. Det jag kunde börja med att skriva var i alla fall vad fullständig konkurrens var och vad marknadsekonomi innebar. Där kanske jag skrapade ihop till en halv poäng. Men sen... jag ordbajsade. Totalt. Hittade på hit och dit och hoppas på att något funkar. Jag brukar ha tur när jag ordbajsar på prov.. att det är om rätt saker alltså. Men nu.. vette tusan.

Det återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0