KOSEX!

Nej. Det här inlägget kommer inte att handla om det man kan tro. Det handlar om matte. Naturnörderi.

KOSEX = cos x = cosinus för vinkeln x

Om man säger cos x snabbt (vilket Kennet gör många gånger per mattelektion, 4-5 dagar i veckan), så låter det som "kosex". Det går inte att inte tänka på det. Det gör lektionen en gnutta roligare.

För att spinna vidare på ämnet Trigonometri, så kan jag berätta lite om en bil jag såg härom lördan (som man säger i Madicken). Det stod Sinus på den :D!

"En liten parantes"
För icke-naturare: Sinus är ungefär som cosinus, bara lite jobbigare då dess lösningar har ett klurigare sätt att räknas ut på. Och cos x är roligare att säga än sin x.
"En liten slutparantes"


Bevis:

Coolt va :D?
(Jag vet att det egentligen står "Sirius", men "Sinus" är såå mycket cooligare. Även om Sirius Black är rätt tuff. Detta kanske säger rätt mycket om min naturnördfaktor.)


Om man känner att man vill ha roligt med sinus:

Kommentarer
Postat av: Björkman

Haha.. jo, det finns en jeflans massa att kommentera.. jag måste slagit någon slags rekord i bilduppläggning för privat blogg i ett och samma inlägg (75 stycken tror jag det blev typ)

Saxofonen har tyvärr inte åkt fram på ett bra tag nu då den ligger i ett förråd tillsammans med stora delar av resten av mitt liv. Men en gång i tiden spelade man med skolorkester på massa konserter och grejer :) Skulle jag försöka mig på den nu efter två år sen sist så hade det säkert inte vart något problem fortfarande, men jag är inte superliraren. Jag är okej :P



Ang. Kosex.. Detta kommer låta stört, men för min del tror jag att om jag skulle tvingas välja så hade jag nog hellre kollat på kosex än tvingats försöka mig på cos x.. Det där är tveklöst din avdelning! Matte.. brrrr..



Ang. förra inlägget: Stay away from the axe!! Din balans kommer försämras avsevärt! Och jag tror inte att det kommer växa ut någon ny tå om du ångrar dig.. http://www.youtube.com/watch?v=bJ9MwXPSO0Y

2010-02-25 @ 16:25:50
URL: http://borgar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0