Min 2009-lista

Alla bloggare gör det och jag bestämde mig för att följa strömmen. 30 frågor, 30 svar.
Trevlig eventuell läsning!


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag var i Ullared, jag har sett GUC med egna ögon och jag har varit hos en bettfysiolog.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag har aldrig nyårslöften.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nej, ”förvånande nog”.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?

Nej. Eller… min vän Blobben som vi fann i Fredriks båt… han blev mos. Förlåt.

5. Vilka länder besökte du?
Sverige…

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?

Fullkomlig lycka

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

Jag minns alla datum. De är ju desamma varje år. 29 februari är ett undantag.

8. Vad var din största framgång 2009?

Betygen. Och att jag kommit en bit på vägen mot… något bättre.

9. Största misstaget?

Jag är ibland för feg för mitt eget bästa.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Svinis

11. Bästa köpet?

Min anteckningsbok.

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Kläder… kanske?

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Japp!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

All these things that I’ve done – The Killers
Over you – Daughtry

I don’t like Mondays – The boomtown rats

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Tränat och haft en hobby.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Tyckt synd om mig själv, kanske. Tråkat.

18. Hur ska du tillbringa julen?

Öh… redan tillbringad, med familjen (Y)

19. Blev du kär under 2009?

Haha, nej.

20. Favorittidning?

Har inte varit så mycket för tidningar i år. Men om jag måste välja något så får det bli… City. För att den är gratis. Och har Carpe Diem.

21. Favoritprogram på TV?

Pushing Daisies. Och Paradise Hotel såklart.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Hatar är väl ett starkt ord. Ogillar låter bättre (typ).

23. Bästa boken du läste i år?

Twilight, Da Vinci koden, Val McDermids böcker

24. Största musikaliska upptäckten?

Calle Kristiansson, The Killers, Johnossi, Mika, Elton John, Amanda Jenssen

25. Något du önskade dig och fick?

En ny Ipod

26. Något du önskade dig men inte fick?

Ett bättre liv, hah.

27. Årets bästa film?

Mycket svår fråga. She’s the man, Saw, National Treasure, 10 orsaker att hata dig, Ice Age 3. Och Bridget Jones dagbok, såklart. (Varav endast en är ny, men ändå).

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Åt munkar

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Sann glädje

30. Vad fick dig att må bra?

Musik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0