Godkväll (fyndig rubrik)

Första dagen på sommarjobbet avklarad. Jag jobbar som sagt på kyrkogården i Hässelby Strand. Mycket trevligt. Jag har varit gravskötare i sju timmar. Inte lika trevligt, kanske. Nu återstår bara 112 timmar. (ring 112, jag kommer dö... hohoho).

När jag kommer hem har Ida och Johanna precis åkt till landet så jag är totally ensam by myself, som vi säger i amerikat. På vissa ställen i huset ser det ut som bajs. Det låg hö över halva golvet där nere, badrummen var kind of blä och mitt rum var täckt av kläder. Så först blev jag tvungen att fixa det.

Sen kom jag på att jag måste fixa cykeln tills imorn (jag cyklar till jobbet, jag. är. BRA.) och traskade därför upp till Idas gamla cykel för att pumpa. Igen. Jag provade igår men det gick åt helskotta. Jag provade nu och det gick mer uppåt, men det funkar ba inte. Traskade därför ner till min cykel för att kolla hur den såg ut. Hmpf. Rostig kedja, för hög sadel, en konstig växel... menmen, den får duga.

Nu väntar jag på att min fiskgratäng ska bli klar. Såååå gotttttt.

Utfyllnadsbild från Gran Canaria-arkivet: Sofia spelar yatzy... För sig själv.

Kommentarer
Postat av: fisk

du som är ledig varenda kväll borde väl kunna uppdatera liiite oftare iaf. jag vill ha saker att fördriva tiden med serru! :D

2010-07-09 @ 20:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0