Kemipluggeri 247

När jag ser ett ord på en registreringsskylt, brukar jag alltid sätta fingertopparna mot varandra, säga ordet, och så ska någon slå mellan fingrarna.

Typ såhär:

... om ni förstår.

Om det inte finns någon i närheten brukar jag slå själv med ena tummen. Funkar bra.


Hur som helst. När jag gick till bussen här om dagen såg jag "BOR" på en såndär registreringsskylt. Och jag tänkte inte "bor" som i "jag bor under sten" utan "bor" som i ämnet Bohr. Det tog ett bra tag innan jag insåg att man kanske borde tänkt "bor".... Kemiskadad för livet.

Men jag gillar det.

Kommentarer
Postat av: doris

jag tänkte också på bohr nu, men det kanske va för att inlägget hette "Kemipluggeri 247"

2010-05-29 @ 14:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0