LISA! BÄSTA MANUSET EVER!

Jag och min fräsiga fränd Lisa skrev det här manuset till en film i sjuan eller åttan. Så. Jäkla. Bäst.


Roller
Jesper A: Ragnar - dvärg och lärare
Adam: Lennart - har låtsasflickvännen Marianne
Sofia N: Ingrid - närminnesförlust
Lisa N: Berit - närminnesförlust
Nathalie: Linn - fjortis
Jesper F: Egon - Spasmer och pluggis

Manus

en bild på särklassen

Ragnar fiser

Linn: Asså fy faan! (hon går ut ur rummet)
Ragnar: Japp, då fortsätter vi lektionen (generad)

Ragnar försöker nå upp till tavlan men han når inte

Ragnar: Jag kan om jag vill! Hm... kan någon hjälpa till?
Lennart: Jag kan!

Lennart går fram till tavlan och hjälper Ragnar medan Berit och Ingrid börjar bråka.

Ingrid: GE MIG MITT SUDD!!
Berit: Jag har det inte!
Ingrid: Nähe... (kollar i fickan)

Ingrid glömmer bort vad hon har pratat om och hon upptäcker igen att hon inte har sitt sudd.

Ingrid: GE MIG MITT SUDD!!
Berit: Jag lämnade ju tillbaka det!

Lennart ser bråket och reagerar, han pratar med "Marianne"

Lennart: Du Marianne, håll i Ragnar medan jag går bort och hjälper dem.

Lennart släpper Ragnar och han faller ner på golvet.

Ingrid: Jahapp... men vem har suddet då?
Berit: Det vet väl inte jag!

Berit tänker... 

Berit: Du kanske har det!
Ingrid: Vadå för något?
Berit: Jag vet inte
Ingrid: Nähe, struntsamma

När Ragnar har fallit på golvet så ingriper Egon

Egon: Åhnej, magistern! Hur gick det!?

När Egon ska hjälpa Ragnar upp spasmar han till och tappar honom flera gånger på rad

Linn kommer tillbaka in

Linn: Asså, den här klassen är ju helt sjuk! Varför ska jag ens gå i den här särklassen?

Linn sätter sig på sin stol och sätter på iPoden på högsta volym samtidigt som hon tuggar tuggummi och tar fram spegeln och sätter på läppglans.

Ragnar: ... om man adderar 78,90 med 149,1765 och dividerar med 14,72 och subtraherar 3,0985 och multiplicerar det med 14, hur mycket får man då?

Alla ser ut som frågetecken förutom Egon

Egon: JAG VET, JAG VET!!
Ragnar: Okej, vad blir det då?
Berit: Nä, nu tycker jag att den här lektionen börjar bli lite tråkig.

Musiken börjar "Rock you". Alla utom Linn ställer sig upp på stolar och bord och börjar sjunga och dansa. Linn tittar snett på de andra. Efter ett tag tystnar musiken och en ny låt börjar. Linn stället sig glatt upp och börjar sjunga "Do you wanna be my fjortisboy". Sen upptäcker hon att alla andra sitter och kollar på henne och hon tystnar snabbt. Lektionen fortsätter som vanligt. 

Egon: Det blir 173.54158423913043
Ragnar: Ööh... Lennart, vad tror du?
Lennart: Ööh... vad säger du om den saken Marianne?
Linn: Asså, jag fattar inte riktigt, vem är den där Marianne egentligen?
Alla andra samtidigt: Åååhhh!
Lennart: Det är ju min flickvän! Hur kan ni inte veta vem Marianne är !?!?
Alla: Hahahahahhahha!
Berit: Vad garvar vi åt?
Ingrid: Jag vet inte... jag tror det var någonting om Billys pizza.
Berit: Okej.
Berit och Ingrid: Hahahhahhahahahhahahah!!!! (när alla andra har tystnat)

Alla tittar snett på dem

Linn: Men seriöst, jävla töntaaaaar!
Egon: Bara för att du inte har någon humor!

Egon får spasm i armen och lyckas slå till "Marianne" som sitter bredvid

Lennart: DU SLOG MARIANNE!
Egon: Det finns ju ingen Marianne!
Lennart: Jo, det finns det visst!

Egon och Lennart börjar skrika på varandra. 

Egon: BITCH FIGHT!

De börjar bråka och Berit och Ingrid sitter och asgarvar

Linn: Men vänta lite!

Alla stannar upp

Lennart: Va?
Linn: Är inte det där MIN replik!?

Tyst.

Linn: BITCH FIGHT!
Linn springer också in i bråket. Berit och Ingrid garvar ännu mer.

SLUT!!!


Låtarna:

Rock you
We're gonna rock you tonight
Make you feel alright
Get your ass on the dance floor
(HOH HOH HOH)
The groove is alright
Baby, hold on tight
Get your ass on the dance floor
(HOH HOH HOH)
Get your ass on the dance floor
(HOH HOH HOH)

Do you wanna be my fjortisboy
Hej hej hej jag är bara 14 år
Kom och se på mig, kom och ta på mig
Hej hej hej jag är bara 14 år
Kom och titta på mig, kom och ta på mig
För jag vill ju bara va din tjej
Du får ta på mig om du ber mig snällt
För jag vill ju bara va med dig
Do you wanna be my fjortisboy?

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahahahahahaha jag dör. vi måste vart ganska urflippade när vi skrev det där xD

vet inte om det är aproligt eller om det är otroligt diskriminerande , :P

2010-11-28 @ 12:48:24
Postat av: Joel

Skicka in det till tv-3... låter som något i stil med paradise hotel konflikterna ;D

2010-11-28 @ 21:38:21
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0