labbråtta in da haaauz

Vi har nu labbat i två dagar. TVÅ dagar. Och det är inte sådär typ.. 10-13. Eller kanske 9-13. Nej, inte ens 8-13.

DET ÄR 8 TILL FUCKING 17.

Döööööda mig, var min första tanke.

Och den är nu även min sista.

För, allvarligt talat. Två dagar i rad? 8-17? Vi får visserligen en timma och en kvarts rast för lunch, men det är typ det. Inlåst i ett litet labb i våra små labbrockar och glasögon som bara trillar ner och ner och ner. Inte får jag ha linser heller, eller tuggummi. Så finns liksom ingenting att ha kul med om labben är tråkig.

Men vet ni vad, mina damer och herrar? När jag kom hem idag insåg jag att jag gått runt med tuggummi i munnen hela andra labben. Undermedvetet måste jag vara helt underbart bra på att tugga i smyg. Sitter fast sen engelska skolan kanske?*


*I engelska skolan fick man IR** när man tuggade tuggummi, satt med mobilen, satt i fönstret, inte gjorde läxan, gick utan skor eller lyssnade på musik. Eller om man tände eld på pappersrullen på toaletten.

**IR = incident report. Om du får en sån har du helt enkelt varit olydig. Får du två blir det kvarsittning. Då har du varit väldigt olydig. Fy skäms.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0