Svar på alla era frågor :)

Vad har varit det roligaste och bästa under nollningen i Uppsala? :D
Oj, hm.. Med tanke på att nollningen var fem veckor lång så finns det en jäklans massa olika saker att välja mellan, men jag tror att jag måste sägaaa... vinorienteringen och pubrundan. Vinorienteringen gick ut på att gruppen skulle få en ledtråd som skulle leda oss till någon plats i Uppsala där några faddrar väntade med en liten utmaning. Det kunde vara att spela twister, kasta ägg, charader o.s.v. (svinroligt.. jag och Gustaf ÄGDE på att kasta ägg). På varje plats skulle man även dricka ett glas vin. Och juste, man skulle vara utklädd.. vår grupp var kycklingar och vi gick runt hela kvällen och sjöng för kycklinglåt (kan lägga upp den sen) (jag kan också förklara varför vi var kycklingar). Och juste... pubrundan var lite liknande... en cider/öl per pub med ett litet uppdrag på varje. Temat var film och vi var utklädda till Harry Potter (jag var Hermione). Det var awesome. Vi hamnade i värsta fighten med ett annat HP-gäng. Jag tror att vi förlorade. Men det var roligt.

Efter inlåsning och utlåsning mm! Vad planerar du att ställa till med härnäst?
Ehm, hehehe. Som jag redan berättat för dig (pappa) så lyckades jag glömma min cykel vid cykelstället den dagen då man ABSOLUT INTE FICK PARKERA NÅGONTING DÄR eftersom de skulle börja gräva för en ny bilparkering. Så.. öh.. den blev täckt av jord. Överallt.. i kedjan bl.a., så jag var tvungen att tvätta den innan jag fick cykla på den igen... det var jobbigt... :( Sedan får vi se var mina vingar bär mig näst ;D

Skönaste låten i år?
Inte så svårgissat... Vart jag mig i världen vänder med Den Svenska Björnstammen ;)

Skönaste filmen i år?
Åh, känns jobbigt att säga.. men jag har haft dålig koll på nya filmer det här året. Jag vet dock att Stolthet och fördom och zombier kommer att släppas 2011. Och jag misstänker att den kan bli prrrretty damn good.

Vad har du egentligen tänkt bli när du blir stor? Jag vill ha en utförlig förklaring.
Haha :) Som ni kanske vet läser jag just nu biomedicinprogrammet på UU, för att plugga vidare med forensisk vetenskap (också på UU). Forensisk vetenskap är ett masterprogram, så när jag är färdig med det har jag en master i forensisk vetenskap, vilket innebär att jag får titeln Forensiker. Enligt wikipedia är forensiker ett annat ord för kriminaltekniker vilket, som de flesta vet, är en person som hjälper polisen med att säkra spår från brottsplatser och ibland analyserar dem. Om jag har fattat saken rätt, är dock en forensiker någon som sitter i labbet i väntan på proverna (t.ex. fingeravtryck, DNA-prov etc.), men de är aldrig ute på själva brottsplatsen. MEN, jag siktar på att bli just kriminaltekniker, för att det verkar så jäkla roligt att springa runt och samla ihop bevis. Jag kan även tänka mig att bli mer åt rättläkare-hållet. Det vore awesome. Räcker det som svar? :D

Är Uppsala en stad man kan bo i livet ut?
Hmm... jaa, det kan man väl om man vill. Eller.. det är en stad med GRYMT många unga människor, vilket gör det till en ashärlig stad att plugga i. Men vad jag hört så är det inte så himla roligt att bo där om man är runt 20 och INTE pluggar, med tanke på att utelivet utanför nationerna inte är något vidare. Fast när man sedan skaffar familj och blir gammal så trivs man nog super här. Det finns många trevliga människor och bussen är oftast i tid!

Vad kan du absolut inte äta?
Tuggtabletter. Alltså vitamintabletter som man ska suga på. Det spelar ingen roll vilken smak det är eller att alla säger "Nejmen de är inte så farliga". Det. Funkar. Inte.

Vilken maträtt skulle du kunna leva på resten av livet om du bara fick välja en?
Lövbiff med soltorkade tomater och mozzarella med tagliatelle. Det går att äta hur mycket som helst.

Är du kittlig?
Haha, ja. Lite överallt.

Vilket är det bästa simsättet?
Tjaaa.. eftersom jag varken kan simma fjäril eller frisim nåt vidare bra så står det mellan ryggsim och bröstsim, och eftersom bröstsim är mer utmattande än ryggsim så väljer jag ryggsim! Fast då finns i och för sig nackdelen att man alltid får vatten i ögonen... vilket inte är så bra när man har linser... Äh, fan. Jag tycker inte om att simma.

Kan du säga alfabetet baklänges på max 30 sekunder?
Japp! Jag tog nyss tid, och det gick på 24,2 s.

En heldag på Liseberg eller en heldag på Grönalund?
Liseberg, def. De har roligare grejer (har jag för mig, har bara varit där en gång när jag var typ 10). Flumride! Har de i alla fall. Den tycker jag om.

Är du kär i någon just nu?
Nej.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Baha, kul att du vet vem som vann HP-utmaningen ;) Haha nä men jag håller med dig där, pubrundan var en av dom bästa delarna med nollninen!

2011-09-30 @ 21:13:40
URL: http://nightsgrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0