Svar på en kommentar



Hejhejj :D Tackar och bockar och niger.

Yes, jag bor här :) I Sala Backe. Asfint, lugnt och nära till allt. Eller, det ligger lite utanför stan (fast enligt mig är det fortfarande sjukt centralt, bara 5 min med buss). Fast tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig så mycket med det där eftersom jag bor i en bostadsrätt så jag har sluppit allt trassel med bostadsköer och sånt. Vad gäller studentbostadsköer som t.ex. Studentstaden så kan jag bara tänka mig att det tar rääätt så lång tid innan man lyckas få något, MEN man kan även söka bostad via nationerna när man har blivit inskriven. Jag vet att det finns de som har fått plats att bo på i början av terminen, men så är det några som har fått det senare in på terminen eller nu till våren eller inte alls. Rum i korridor är nog hur som mycket enklare att få än lägenhet.

Men, alltså. Om du verkligen vill plugga i Uppsala så borde inte det hindra dig på något sätt, om jag nu får säga så. Innan du har lyckats få ditt eget så finns det alltid folk som letar inneboende eller någon schysst fadder som låter dig stanna där en stund. Även om det låter mindre lockande så är det definitivt värt... Uppsala är en awesome stad ;)


Det är bara att sätta upp en sån här så får du säkert napp på stört, haha.

Kommentarer
Postat av: Fia

Jag la ju ut en annons på blocket att jag sökte bostad när jag skulle flytta till uppsala, det är ett asbra tips! Skriva lite om sig själv och sådär, är man tjej går det hundra gånger lättare också... Tydligen många som får bostad så har jag hört! :D



Tipstipstips

2012-03-15 @ 19:35:26
Postat av: Sofia

Aaah juste! Mycket bra tips :D!

2012-03-15 @ 20:05:28
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0