hela helgen lång

I fredags var det så jäkla chill. Vi åt lunch ute på gräsmattan och köpte glass. Sedan slutade vi vid två och drog ut på stan, satte oss på bryggan vid Fyrisån i solen och smaskade mer glass. Jag har nog aldrig sett så mycket folk på stan sen jag flyttade hit. Människor satt på marken längs med husväggarna och bara... chillade. Så skön stämning. Fin känsla. De enda som sitter på marken i Stockholm är tiggare. Där är Uppsala bättre.

Sedan gick vi runt på stan ett tag. Jag köpte en vårjacka (VÅÅÅÅR) och en massa annat smått och gott och impulsköpte ett par Reebok Easytone (hurthurt). De kostade 500 pengar istället för 1100. Fet rea assåh. När klockan blev sex traskade jag iväg till Synsam där jag fick nya linser, vilket var typ asskönt. Hade haft mina i nästan två månader. Jag började se dimmigt. Ny och fräsch gick jag till Orvars för att träffa några små brrrrudar. Vi spelade Med andra ord (favvo) och Jenga (som jag aldrig i helt mitt liv har vetat att det heter Jenga, trots att jag spelade det jätteofta när jag var liten). Och så åt jag nachotallrik. Den var godare än Palermos, men asså.. nä. Inte helt godkänd. Man fick ingen gräddfil och såsen var inte tacosås.


Chillipill på bryggan


I lördags var vi några hos Cia och taggade Albin Gromer på Smålands. Hade nästan inte lyssnat något på honom innan men det var najs. Det var en blandning av typ.. Familjen, Ansiktet och... någon jag inte kan komma på. Lisanne stod i garderoben så vi gav henne gott om dricks och öppnade labbrocken för henne många gånger. Det var hon värd. Efter Gromer körde Håll käften och dansa. Trots att vi var aptrötta så var det ganska så asnice att dansa till. På vägen hem blev jag och Cia sugna på kinamat men kände att det inte var tid för sånt då, så vi lovade att äta på söndagen istället. Och det gjorde vi.


GROOOOMER!


Cia & Sara


Lisanne i garderoben. Genitalia på dig!


Så igår gick jag, Cia och Anna på kinalestulang. Buffé för 129 spänn. Så jäääkla gott och gud vad jag blev mätt. Inte riktigt sprängmätt, men väldigt mätt. Jag åt friterad kyckling och biff, vårrullar, massa olika små mixer av kyckling, grönsaker och biff och till det en massa ris och sötsur sås. G.O.T.T. Därifrån rullade vi sedan till biografen för att se Hunger Games. Och jag kunde såklart inte låta bli att köpa hot snacks trots att jag ätit som en mindre häst.


MAT MAT MATTTTTT


Cia alltså. Alltid tummen upp. Alltid.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Men vad är det Jenga är för spel då? Pratade inte vi om det här i fredags? Jag och Mona pratade om det åtminstone :S

2012-03-26 @ 22:21:18
URL: http://nightsgrow.blogg.se/
Postat av: Sofia

Detta är jenga:

http://assets3.pulsdcdn.com/system/images/6854/original/jenga-and-beer.jpg?1285695438



;D

2012-03-26 @ 22:23:32
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0