Kan en lins frysa?

Om man har öppna ögon väldigt länge när man står utomhus där det är 48000 minusgrader... tror ni att det är möjligt att en kontaktlins kan frysa? Eller åtminstone stelna lite p.g.a. kylan?

För det tror jag kan ha hänt mig idag. När jag var på väg hem från bussen så har jag för mig att jag struntade i att blinka på ett tag (glömde bort... rättare sagt), och sen när jag väl gjorde det kändes det väldigt omysigt. Aldrig känt på det viset förr, även om jag många gånger provat att skita i att blinka. Jag blev tvungen att stå och blunda ett tag för att det skulle försvinna.

Usch.

Kommentarer
Postat av: Doris

ska lätt prova nästa gång jag har linsen !

2010-02-15 @ 21:51:07
Postat av: Sofia

Meddela mig hur det gick sen!

2010-02-16 @ 08:51:10
URL: http://sofiaelviranyberg.blogg.se/
Postat av: Doris

faaan! glömde göra det idag (torsdag)

2010-02-18 @ 17:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0