Det där om skräckfilmer

En kommentar till det här inlägget:



Mjo, jag tycker mycket om skräck och ser på rätt många, men grejen är väl den att jag tycker om skräckfilmer, dels för spänningen och det faktum att man på något vis 'tävlar' lite i sitt eget huvud när man försöker tänka ut vem som blir sista överlevande och vem som är mördaren (jag har alltid grymt svårt för att hålla mina misstankar för mig själv... ibland går det bara inte), men även p.g.a. det psykiska. Det är intressant. (och jag vet att jag låter som ett freak när jag säger att mord är intressanta, men det är sant).

Så i allmänhet kan man väl säga att jag tycker om psykiska filmer och därmed även filmer som har lite djup och då blir skräckisar en liten färgklick i sig. De har liksom lite av det som jag älskar och en liten blandning av spänning och lite lättsamt äckel. Man kan inte bara sitta och titta på dramafilmer eller vara som filmkritikerna och säga att de enda bra filmerna är de djupa, så skräckisar är min favorit-bryta-av:are.

Låter jag helt sjuk i huvudet?

Kommentarer
Postat av: Deo

A Clockwork Orange måste jag då påminna dig igen om! ;)

2010-09-22 @ 16:16:19
Postat av: doris

du låter helt sjuk i huvudet. men jag är glad över att jag fick vara anledningen till ett inlägg :)

2010-09-22 @ 23:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0